عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

تحقیقات باید در راستای حل یک مشکل انجام شود


وبدا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: تحقیقات باید در راستای حل یک مشکل انجام شود.
به گزارش وبدا؛ دکتر مجید شیرانی در آئین رونمایی از ۴ طرح تحقیقاتی و فناوری برتر مصوبه دانشگاه برای مقابله با کرونا و تجلیل از ارائه دهندگان آنها، همزمان با سومین روز از هفته سلامت (یکم لغایت هفتم اردیبهشت ماه)، از مزایای شیوع کووید ۱۹ در کنار همه سختی ها و خسارات جانی و مالی وارد شده، به ایجاد حس همدلی، گذشت و فداکاری، نمایش توان علمی و تعهد کاری همکاران و ارائه طرح هایی با رویکرد اجرایی در جهت حل مشکلات کنونی اشاره داشت.
وی افزود: از ویژگی های یک کار پژوهشی و فعالیت های تحقیقاتی، تلاش در راستای حل و منتج شدن به راه حل برای رفع یک مشکل می باشد.
وی، با تاکید بر لزوم تلاش مجدانه و افزایش توانمندی های دانشگاه برای مشکل یابی و حرکت در جهت حل آنها، بر لزوم ارتباط بیشتر بین اساتید علوم پایه و علوم بالینی تاکید نمود.
دکتر شیرانی افزود: دانشگاه از داشتن همکاران متعهد و اساتید و محققین دارای ایده های نو و افکار ناب بر خود می بالد و ارائه طرح های کاربردی و تسلط صاحبان طرح ها بر مباحث، موجب وجد مسئولین امر خواهد شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اظهار امیدواری کرد: با ادامه روند تحقیقات و پژوهش کاربردی و برنامه ریزی دقیق و عملی، گام های هر چه بلند و موثر تر در زمینه رفع مشکلات موجود برداشته شود.
گفتنی است،‌ سومین روز از هفته سلامت با عنوان : آموزش، پژوهش، فناوری و تولید ملی در مقابله با کرونا نامگذاری شده است.