عمومی | دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی فسا

سامانه‌های طبابت از راه دور و آموزش مجازی بهورزی در فسا راه‌اندازی شد

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی فسا از راه اندازی سامانه های‌ طبابت از راه دور و  آموزش مجازی بهورزی در شهرستان فسا در سومین روز از  هفته سلامت خبر داد.
به گزارش وب دا فسا؛ دکتر جلال کریمی گفت: با راه‌اندازی سامانه طبابت از راه دور (تلی مدیسن)، دسترسی عموم مردم به ویژه در نواحی روستایی و محروم به پزشک و مشاوره پزشکی بیشتر خواهد شد و همچنین در زمان و هزینه‌های رفت و آمد بیماران نیز صرفه جویی قابل توجهی می‌شود.
وی افزود: مراقبت بیشتر از بیماران، کاهش مراجعه آنها به مراکز بهداشتی درمانی و در نتیجه کاهش ابتلا به بیماری‌های عفونی واگیر مانند کرونا از دیگر مزایای راه‌اندازی سامانه طبابت از راه دور است.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی فسا در مورد سامانه آموزش مجازی بهورزی هم بیان کرد: این سامانه با همکاری واحد فناوری اطلاعات و آموزش بهورزی معاونت بهداشت دانشگاه راه‌اندازی شده و این امر موجب تسهیل آموزش به بهورزان و کاهش مراجعه آنها از مناطق روستایی به شهر فسا برای شرکت در نشست ها می‌شود.
از یکم تا هفتم اردیبهشت ماه به عنوان هفته سلامت با شعار «حمایت همگانی از مدافعان سلامت» نامگذاری شده است و عنوان روز سوم این هفته "آموزش ، پژوهش، فناوری و تولید ملی در مقابله با کرونا " می باشد.