عمومی | دانشگاه تهران

اعلام برنامه‌های اداره کل بهداشت و درمان دانشگاه تهران به مناسبت هفته سلامت

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، دکتر یوسف مقدس، رئیس اداره کل بهداشت و درمان دانشگاه، از برگزاری هفته سلامت با شعار «حمایت همگانی از مدافعان سلامت»، از یکم تا هفتم اردیبهشت ۱۳۹۹ خبر داد.
وی خاطرنشان کرد: «با توجه به ضرورت و اهمیت مدیریت بحران ویروس کووید- ۱۹ در این ایام، هر یک از روزهای هفته سلامت از سوی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی کشور، نام‌گذاری شده است. بر این اساس، اول اردیبهشت «بهورزان و خانواده بهداشت کشور در مقابله با کرونا»، دوم اردیبهشت «پزشکان، پرستاران و خانواده نظام سلامت در مقابله با کرونا»، سوم اردیبهشت «آموزش، پژوهش، فناوری و تولید ملی در مقابله با کرونا» نام‌گذاری شده‌اند».
رئیس اداره کل بهداشت و درمان دانشگاه، افزود: «هم‌چنین چهارم اردیبهشت با عنوان «هماهنگی و همکاری بین بخشی در مقابله با کرونا»، پنجم اردیبهشت «روحانیون، نهادهای دینی و همدلی مومنانه در مقابله با کرونا»، ششم اردیبهشت «مردم، همیاران سلامت و مشارکت اجتماعی در مقابله با کرونا» و هفتم اردیبهشت نیز «هر رسانه یک پایگاه سلامت در مقابله با کرونا» نامیده شده است».
دکتر مقدس، در ادامه با برشمردن اقدامات اداره کل بهداشت و درمان دانشگاه تهران، جهت مدیریت بحران ویروس کووید -۱۹ در هفته سلامت گفت: «در این هفته به‌صورت خاص می‌توان به تشکیل گروه‌های نظارتی و ارزیابی اقدامات دانشگاه در زمینه کرونا ویروس به همراه انجام بازرسی از تمامی دانشکده‌ها و مدیریت‌های دانشگاه با همکاری مرکز مشاوره و مدیریت پشتیبانی (به همراه تهیه چک لیست اختصاصی) اشاره کرد».
وی در پایان تصریح کرد: «هم‌چنین تشکیل گروه در فضای مجازی با حضور نمایندگان واحدهای مختلف دانشگاه جهت ارائه آموزش‌ها و نظارت بر اقدامات در خصوص کرونا، تهیه پرسشنامه الکترونیک ارزیابی سلامت به منظور پیگیری وضعیت بیماران کرونایی در دانشگاه (دانشجویان، هیات علمی و کارکنان)، تهیه پوستر اطلاع‌رسانی هفته سلامت و ارسال از طریق اتوماسیون به همکاران دانشگاه، طراحی و تدارک مسابقه سراسری با محوریت ارزیابی آثار مثبت و منفی کرونا بر سلامت در دنیای پس از کرونا از نگاه دانشگاهیان دانشگاه تهران، از دیگر برنامه‌های هفته سلامت است».