عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

کرونا همچنان از بین افراد مسن قربانی می گیرد

وبدا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: بیماری کووید ۱۹ همچنان می تواند برای افراد مسن و افراد دارای بیماری زمینه ای خطر آفرین باشد.
به گزارش وبدا: دکتر مجید شیرانی، در تشریح آخرین وضعیت شیوع کرونا در سومین روز از اردیبهشت ماه ۹۹ اظهار داشت: از شیوع بیماری کووید ۱۹ ، تا کنون ۱۰۰۸ بیمار با علائم بالینی مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شده اند.
وی، تعداد افراد نمونه گرفته شده بستری و سرپایی را ۱۴۶۳ اعلام کرد و افزود: تعداد بهبود یافتگان ترخیص شده از بیمارستان یا درمان در منزل ۲۸۲ نفر بوده است.
دکتر شیرانی گفت : هم اکنون ۲۹ بیمار با علایم مشکوک به کرونا و مثبت قطعی در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند.
به گفته وی، با مثبت اعلام شدن آزمایشات ۱۰ بیمار مشکوک طی ۲۴ ساعت گذشته ، کل موارد مبتلا از آغاز بیماری که نتایج آزمایش آن‌ها مثبت اعلام شده ۳۲۲ نفر می باشد.
وی، با ابراز تاسف از ، فوت بیمار ۸۳ مبتلا به کرونا، طی ۲۴ساعت گذشته افزود: این مسئله به خوبی نشان می دهد کووید ۱۹ همچنان می تواند تهدیدی جدی برای افراد مسن و مبتلایان به بیماری های زمینه ای باشد لذا رعایت نکات بهداشتی ، فاصله گذاری اجتماعی و ماندن در خانه برای در امان ماندن از ابتلا به کرونا و همه گیری آن ضروری است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان چهارمحال و بختیاری گفت: با احتساب یک مورد جدید فوتی ناشی از ابتلا به بیماری نوپدید کووید ۱۹ ، در ۲۴ ساعت گذشته، مجموع فوتی های ناشی از ابتلا به این بیماری در استان را ۲۵ نفر اعلام نمود.