عمومی | دانشگاه علوم پزشکی مشهد

کرونا بهانه‌ای شد که بیش از پیش قدردان پزشکان و پرستاران باشیم

مدیر مرکز آموزشی پژوهشی درمانی قائم(عج) از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، با بیان اینکه کرونا بهانه‌ای شد که بیش از پیش قدردان پزشکان و پرستاران باشیم، گفت: همواره معتقدیم که جامعه پزشکی و پرستاری از تقدس بالایی برخوردارند و باید همیشه قدردان این قشر زحمتکش باشیم.

دکتر حسن خداپرست در گفت‌وگو با خبرنگار وب دا، اظهار کرد: همه‌ساله پایه و محور برنامه‌های هفته سلامت  در حوزه بهداشت بود، اما امسال و با توجه شیوع ویروس کرونا بیشتر بر اهمیت نقش درمان در حوزه سلامت پی بردیم و نام‌گذاری یکی از این روزها به نام روز پزشک و پرستار نشان از اهمیت ویژه حوزه سلامت دارد.

وی افزود: گرچه همواره پیشگیری در اولویت بوده و هست، اما از حوزه درمان نیز نباید غافل شد و در این روزها نقش مهم جامعه پزشکی به مردم ثابت شد، گروهی که نشان دادند همواره پای کار هستند و در مسیر حفظ جان یک همنوع، سلامت خویش را به خطر می‌اندازند.

مدیر مرکز آموزشی پژوهشی درمانی قائم(عج) با بیان اینکه در جمع مدافعان سلامت هستند پزشکان و پرستارانی که یک تا دو ماه از دیدن فرزندان خود و در آغوش گرفتن آنان محروم مانده‌اند، زیرا خدمت به همنوع را به حضور در کنار خانواده ترجیح دادند، خاطرنشان کرد: پزشکان و پرستاران مدافع سلامت با دوری بیش از دو ماهه از خانواده خود، به حدی اوج جان‌فشانی و از خودگذشتگی را به نمایش گذاشتند که می‌تواند این نوع عملکردها الگویی برای همگان باشد.

دکتر خداپرست با اشاره به اینکه در میان کادردرمانی کرونایی‌ها هستند خانم‌ها و آقایانی که صورت‌هایشان به‌واسطه محافظی که گذاشته‌اند زخمی شده است، تصریح کرد: برخی از این زخم‌ها به‌قدری عمیق است که تا ابد بر روی صورت آن پزشک و پرستار آسیب‌دیده در حین درمان بیماران کرونایی باقی می‌ماند، اما این موضوع برایشان اهمیت نداشت و معتقد بودند جانشان را هم در راه حفظ یک همنوع تقدیم خواهند کرد.

وی تاکید کرد: در جمع مدافعان سلامت پزشکان و پرستارانی هستند که آسیب شدید دیده‌اند و از آنان می‌خواهیم که چندروز به خانه بروند و استراحت کنند تا بهبود یابند، اما در کمال تواضع و انسانیت این کار را انجام نمی‌دهند و می‌گویند" تا زمانیکه بیمار من خوب نشود از محل کارم خارج نمی‌شوم و این نشان از احساس مسئولیت بالای آنان در مقابل بیمارانشان دارد، به‌حدی که حتی لحظه‌ای حاضر به ترک محل کار خود نیستند".

مدیر مرکز آموزشی پژوهشی درمانی قائم(عج) بیان کرد: در جمع پزشکان و پرستاران بودند افرادی که اهدای بخش قابل توجهی از حقوق ماهانه خود را در این امر خیر و خداپسندانه داشتند و خواستار خرید اقلام بهداشتی و حفاظتی برای کادردرمانی کرونایی‌ها و خرید دارو و لوازم موردنیاز بیماران و نیز راهی جهت برقراری ارتباط آنان با خانواده‌هایشان شده‌اند.

دکتر خداپرست گفت: در بیمارستان قائم(عج) تعداد زیادی از پرسنل در حین خدمت به بیماران کرونایی مبتلا یا بدحال شده‌اند، اما با این وجود و پس از بهبودی باز هم به خدمت خود ادامه می‌دهند، و معتقد هستنددر چنین شرایطی حتی حاضر هستند تا پای جانشان خدمت کنند.

وی افزود: در گذشته قشر زحمتکش پزشک و پرستار توسط برخی افراد مورد بی‌مهری قرار می‌گرفتند، اما کرونا بهانه‌ای شد که بیش از پیش قدردان این گروه فداکار و دلسوز باشیم و همواره معتقدیم که جامعه پزشکی و پرستاری از تقدس بالایی برخوردارند و باید همیشه قدردان این قشر زحمتکش باشیم.

{jcomments on}