عمومی | دانشگاه علوم پزشکی مشهد

همکاری ۹۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در بحث مبارزه با کرونا

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تعداد ۹۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در بحث مبارزه با کرونا همکاری دارند.

دکتر فاطمه محرری در گفت‌وگو با خبرنگار وب دا، با بیان اینکه با همکاری پرسنل و دانشجویان این دانشگاه روزانه ۵ هزار عدد ماسک N۹۵، شیلد تولید و در اختیار مراکز درمانی قرار می گیرد خاطر نشان کرد: در حال حاضر مجموعا ۹۰۰ نفر و به طور روزانه نیز ۱۰۰ نفر در این زمینه با معاونت دانشجویی فرهنگی همکاری دارند.

وی اظهار کرد: همزمان با شیوع ویروس کووید-۱۹، معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در چندین محور از جمله همکاری در تولید ملزومات حفاظتی، تشکیل تیم های روانپزشکی و روانشناسی، مدیریت خوابگاه ها،  لغو نشست‌ها، جلسات، اردوها، سالن‌های ورزشی، توزیع بسته‌بندی غذا در سلف، آموزش مسائل پیشگیری و بهداشتی، ضدعفونی خوابگاه و سرویس حمل و نقل فعالیت داشته است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در این مدت دانشجویان در حوزه‌های مختلف مبارزه با کرونا همکاری فعالی داشتند گفت: در کنار مشارکت دانشجویان در تولید ماسک و ملزومات حفاظتی، تعدادی از دانشجویان نیز  در بحث ترجمه مقالات علمی، سامانه ۴۰۳۰، طرح مقالات با موضوع کرونا و تعامل با دانشجویان سایر دانشگا‌ها فعالیت داشته و در این زمینه گام های موثری برداشته شده است.

دکتر محرری تصریح کرد: پرسنل  تلاشگر این حوزه نیز به‌صورت شبانه‌روزی در حال ارائه خدمت هستند و با همکاری گروه روانشناسی و روانپزشکی در موضوعات آموزش عمومی، پیشگیری از ابتلا به کرونا، مدیریت برنامه‌های رفتاری سالمندان، کنترل خشم، برنامه‌های خودمراقبتی و غیره نقش موثری را در این مدت ایفا کرده اند.

وی با بیان اینکه ۱۶۰ نفر از دستیاران تخصصی این دانشگاه در خط مقدم مبارزه با ویروس کووید-۱۹ فعال هستند خاطر نشان کرد: به همین منظور با انجام مشاوره های غیر حضوری با دستیاران و خانواده های آنان تلاش شد از اضطراب و نگرانی های این بحران کاسته شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: تماس با خانواده مدافعان سلامت و تماس با خانواده متوفیان کرونایی از دیگر اقدامات صورت گرفته بود؛ همچنین در حوزه پژوهشی و در جهت رفع اضطراب کرونایی با معاونت پژوهش همکاری کردیم تا راهکارهای مناسب مبارزه با کرونا در موضوعات ترس، اضطراب، درد و رنج و غیره مورداستفاده قرار بگیرد.

دکتر محرری گفت: ستاد دانشجویی شماره حسابی جهت خرید اقلام موردنیاز در بحث کرونا فعال کرده‌ است و در بحث نقاهتگاه‌ها هم همکاری قابل توجهی با خادمان حوزه سلامت داشتیم و تاکنون ۳۵۷ میلیون و ۹۱۷ هزار تومان هدایای نقدی دانشجویان جمع‌آوری شده که از این میزان ۳۵۱ میلیون و ۷۴۵ هزار تومان آن جهت اقلام بهداشتی ،ملزومات حفاظتی و موادضدعفونی و ۶ میلیون و ۱۷۲ هزار تومان دیگر جهت تهیه ۱۰۰ عدد عینک حفاظتی هزینه شده است.

{jcomments on}