عمومی | دانشگاه فنی و حرفه ای

تولید بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار ملزومات پزشکی و بهداشتی

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای خبر داد:

صالحی عمران از تولید بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار ملزومات پزشکی و بهداشتی توسط دانشگاه فنی و حرفه ای خبر داد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و به نقل از خبرگزاری شبستان «ابراهیم صالحی عمران» در گفتگو با خبرنگار علمی خبرگزاری شبستان درباره تولیدات اقلام بهداشتی دانشگاه فنی و حرفه ای در شرایط شیوع ویروس کرونا که جامعه با آن درگیر است گفت: بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار ملزومات پزشکی و بهداشتی توسط  واحد های فنی و حرفه ای در مقابله و پیشگیری از ویروس کرونا تولید شد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای افزود: طراحی و ساخت نمونه تصفیه هوای محیط های بیمارستانی و نانو فیلتراسیون، تولید مواد ضدعفونی کننده، طراحی و تولید نمونه نیمه صنعتی تونل ضد عفونی کننده همراه، طراحی نمونه اولیه سیستم های ضد عفونی کننده نانو شوینده با نانوسیال، تولید ماسک استاندارد بهداشتی، تولیدکنندگان جراحی، لباس محافظت پزشکی، لباس محافظت پزشکی، پاپوش پزشکی، پاپوش پرستاری، لباس ایزوله بیمارستانی، ساق و کلاه بیمارستانی و دستکش بهداشتی از اقلامی بود که دانشگاه فنی و حرفه ای تولید کرد.

وی بیان کرد: همچنین در راستای پاسخ به مسایل اجتماعی  کارگاه های طراحی و دوخت دانشگاه فنی و حرفه ای نیز در سراسر کشور فعال شدند و تعداد ۵۱ هزار و ۸۱۵ گان جراحی، یک هزار لباس محافظت پزشکی، ۲۶ هزار پاپوش پرستاری، ۱۱ هزار و ۶۳۰ لباس ایزوله بیمارستانی، ۲۵ هزار دستکش بهداشتی، یک هزار ساق و کلاه بیمارستانی، یک هزار و ۲۰۰روتختی و روبالشتی بیمارستانی و یک هزار و ۴۰۰ لیتر مواد ضدعفونی کننده تولید شد.

صالحی عمران تصریح کرد:کمبته ویژه پیشگیری از ویروس کرونا با عنایت به گستردگی کشوری دانشگاه تشکیل شده است. همچنین اولین دوره مسابقات تولید محتوایی دانشجویی با محورهای فرهنگ سازی سلامت، خلاقیت، آموزش و مهارت و اخلاق برگزار شد.