عمومی | دانشگاه شهرکرد

برگزاری جلسه هم اندیشی قرار گاه دانشگاهی مبارزه با ویروس کرونا استان چهار محال و بختیاری در دانشگاه شهرکرد


به گزارش روابط عمومی دانشگاه شهرکرد، روز سه شنبه۲ اردیبهشت۱۳۹۹، نشست قرارگاه جهادی مبارزه با کرونا با حضور دکتر سعید کریمی رییس دانشگاه شهرکرد، حجت‌الاسلام دکتر سعید صفی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهرکرد، دکتر مجید شیرانی رییس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و سایر  روسای دانشگاه ها، مراکز آموزش عالی، پارک علم  فنآوری، بنیاد نخبگان استان برگزار شد.

دکتر سعید کریمی، در این نشست ضمن خیر مقدم وقدردانی از جبهه سلامت و کادر درمانی و مراکز آموزش عالی گفت: ما در این نشست به دنبال این هستیم که بتوانیم از پتانسیل عظیم مراکز آموزش عالی استان در راستای پیشبرد اهداف و سیاستگذاری های کشور و استان در شرایط شیوع ویروس کرونا استفاده کنیم و به بهترین نحو ممکن به دور از موازی کاری و انجام کار های پراکنده، به جامعه خدمات رسانی کنیم.

رییس دانشگاه شهرکرد با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص رزمایش حمایت از آسیب دیدگان کرونا و تصمیمی که در شورای کرونای استان گرفته شده است گفت: در راستای متمرکز کردن کمک ها در قالب رزمایش حمایت از آسیب دیدگان کرونا شماره حساب های اعلام شد و برخی از مراکز از جمله دانشگاه شهرکرد اقدام به جمع آوری حمایت ها کرده  است.

حجت الاسلام دکتر سعید صفی نیز در این نشست  گفت: امید است بتوانیم  جهش تولید در تقویت نیروی انسانی را داشته باشیم که خیلی مهم است. علم مهم ترین ابزار پیشرفت و اقتدار ملی است. اگر به قبل و اوایل انقلاب برگردیم در شهرستان ها از داشتن پزشک محروم بوده ایم. به برکت نظام اسلامی به جایی رسیدیم علی رغم همه مشکلات، تحریم ها و نواقصی که وجود دارد، امروز دانشگاه ها و نظام ما برای دنیا حرف دارد.

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه شهرکرد افزود: دانشگاه مهم ترین مرکز است، چرا که مدیران آینده کشور را تربیت می کند. اگر ما مدیران خوبی تربیت کنیم در آینده می توانیم به خودمان ببالیم و روز به روز شاهد پیشرفت های بیشتر و بهتری باشیم ولی اگر کوتاهی کنیم به خودمان بر می گردد.

حجت الاسلام دکتر سعید صفی در ادامه افزود: نقش دانشگاه در قدرت آفرینی و اقتدار بی نظیر است. تمام پیشرفت ها مدیون علم است که البته در کنار ایمان باشد. دانشگاه قلب و موتور حرکت اجتماع است، اگر ما کوتاهی کنیم اجتماع هم عقب می ماند. بنابر این خیلی مهم است اگر دانشگاه در اختیار نظام باشد، اقتدار ما تامین است و به همین خاطر است که دانشگاه کانون توجه است.

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه شهرکرد ادامه داد نباید دانشگاه را دست کم بگیریم. در دانشگاه های استان در این بحران ما شاهد کارهای نیکی بوده ایم و دانشگاه های استان به خصوص دانشگاه علوم پزشکی در این بحران خوش درخشیدند.

حجت الاسلام دکتر سعید صفی  از اجرای طرح جلوه ها با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: این طرح از۵ کمیته  شامل  کمیته علمی ومشاوره مجازی، کمیته خیرین، کمیته جهادی، کمیته فرهنگی، کمیته تبلیغات و فضای مجازی تشکیل شده و کار خود را آغاز کرده اند.

دکتر مجید شیرانی نیز در این جلسه به ارائه گزارشی از روند بیماری کروناو اقدامات انجام شده در استان پرداخت و روسای سایر دانشگاه ها، رییس علم و پارک و فنآوری و رییس بنیاد نخبگان استان نیر به ارائه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.