عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

هر دانش آموز یک سفیر سلامت

وبدا؛ مدیر اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: با راه اندازی کمپین دانش آموزی، " هر دانش آموز یک سفیر سلامت " دانش آموزان به عنوان یک سفیران سلامت کار انتقال آموزش ها به سایراعضای خانواده و جامعه را بر عهده دارند.
به گزارش وبدا؛ فرحناز قائد امینی در دیدار با ریاست ، معاونین و برخی از مدیران حوزه بهداشت و درمان به مناسبت فرا رسیدن هفته سلامت (یکم لغایت هفتم) گفت: پیش از شیوع بیماری کووید ۱۹ ، ۳۴ هزار سفیر سلامت در استان فعال بودند.
وی تصریح کرد: با شیوع این بیماری نو پدید و مسئولیت اجتماعی در پیشگیری و مقابله با کرونا، ۲۰۷ هزار دانش آموز مدارس چهارمحال و بختیاری با پیوستن به پویش "هر دانش آموز یک سفیر سلامت" در انتقال آموزش های خود مراقبتی به خانواده ها ما را یاری می نمایند.
قائد امینی با اشاره به تلاش های شبانه روزی مسئولین و کادر بهداشتی و درمانی برای مقابله با کرونا افزود: آموزش و پرورش نیز با ادامه فرایند آموزشی در فضای مجازی و یادآوری و تذکر نکات بهداشتی و خود مراقبتی به یاری مدافعین سلامت در خط اول جبهه مقابله با کرونا آمده اند.
وی تصریح کرد: هر ساله با فرا رسیدن هفته سلامت برنامه های مشترک و آموزشی و فرهنگی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی در سطح مدارس استان به اجرا گذاشته می شود، ولی امسال با توجه به شیوع کرونا و ضرورت رعایت نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، جمعی از همکاران آموزش و پرورش استان به نیابت از همه فرهنگیان و پرسنل آموزش و پرورش و خانواده ها، به پاس تلاش های بی وقفه این عزیزان با حضور در دانشگاه ضمن عرض خداقوت و تقدیم گل و لوح سپاس از نزدیک برای این عزیزان آروزی توفیق روز افزون نمودند.
مدیر کل آموزش و پرورش استان ضمن تقدیر از تلاش های صورت گرفته برای مقابله با کرونا خاطر نشان کرد: هر چقدر همدلی و همراهی و مشارکت مردم و مسئولین در امر رعایت بهداشت فردی و توجه به رعایت بهداشت بیشتر باشد حمایت و قدردانی بیشتری از تلاش گران عرصه سلامت و پزشکان و پرستاران خدومی که با نیت خالص و مهربانی بر بالین بیماران حاضر می شوند انجام شده است.
در ادامه مدیر کل آموزش و پرورش و همراهان وی، ریاست و معاونین و مدیران دانشگاه با حضور در دفتر چند تن از همکاران شاغل در ستاد دانشگاه به صورت نمادین با اهدای شاخه ی گل از تلاش های این عزیزان تقدیر نمودند.