عمومی | دانشگاه تهران

اولین وبینار بحران کرونا و اکوسیستم کارآفرینی و نوآوری در دانشگاه تهران برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران به نقل از پارک علم و فناوری ، این پارک اولین وبینار در زمینه بحران کرونا و اکوسیستم کارآفرینی و نوآوری را، ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ با همکاری پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف و با حضور دکتر علی داوری و دکتر حمید پاداش از اعضای هیات علمی دانشکده کارآفرینی و دکتر علی موسوی، عضو هیات مدیره موسسه دانش‌بنیان برکت، برگزار کرد.
دکتر علی داوری، عضو هیات علمی دانشکده کارآفرینی، در ابتدای این وبینار گفت: «جهان بعد از جنگ جهانی دوم، چنین تجربه‌ای به صورت پاندومی نداشته است. این چالشی است که بیش از ۱۸۰ کشور دنیا اعم از توسعه یافته و در حال توسعه را درگیر کرده است».
دکتر داوری، ضمن بیان چهار سناریو در ارتباط با پایان شیوع این بیماری خاطرنشان کرد: «سناریو خوش‌بینانه معتقد بود کرونا تا پایان فروردین ماه پایان می‌گیرد که این سناریو ملغی شد و سناریو واقع‌بینانه به ادامه بحران کرونا تا خرداد ماه اشاره دارد. سناریو بدبینانه نیز عنوان می‌کند که بحران کرونا تا مرداد ماه ادامه خواهد داشت و البته در انتها، سناریو بسیار بدبینانه مطرح شده است که بر اساس آن، کشور در نیمه دوم سال یعنی مهر ماه نیز درگیر بحران کرونا خواهد بود».
دکتر حمید پاداش، عضو هیات علمی دانشکده کارآفرینی، نیز به بیان آثار کرونا بر اکوسیستم کارآفرینی در جهان پرداخت و تصریح کرد: «باید زیرساخت‌های ارتباطی و اطلاعاتی دقیقی ایجاد و توسعه یابد و حجم حمایت‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها در حیطه استارت‌آپ‌ها به حد کافی برسد، تا کارآفرینان و فن‌آفرینان بتوانند با آسودگی خاطر به توسعه سرمایه‌گذاری خود بپردازند».
در ادامه دکتر علی موسوی، عضو هیات مدیره موسسه دانش‌بنیان برکت، ضمن اشاره به موضوع تحریم و کرونا اظهار کرد: «ما باید فهم دقیقی از شرایط به دست آوریم تا در بحران کرونا و سپس در دوره پساکرونا به درستی عمل کنیم. مساله کرونا محک خوبی برای کسب‌وکارهای حیطه فروش آنلاین، سلامت آنلاین، آموزش آنلاین، پست آنلاین و بارگاه‌های آنلاین است».
‌‌‌
برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیلک کنید.