عمومی | دانشگاه علوم پزشکی جهرم

عدم رعایت اصول بهداشتی موجب پلمب شدن ۱۸ واحد صنفی در جهرم شد اصناف پر خطر اجازه فعالیت ندارند - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم از پلمب شدن ۱۸ واحد صنفی متخلف در ۴۸ ساعت گذشته در جهرم خبر داد.

به گزارش وبدا جهرم؛ دکتر سید مجید ارجمند اظهار داشت: به خاطر کنترل و پیشگیری از کرونا ویروس اصناف پر خطر بر اساس مصوبه وزارت بهداشت به هیچ عنوان اجازه فعالیت ندارند. در ۴۸ ساعت گذشته ۷ آرایشگاه، ۵ ساندویچ فروشی و ۲ آش و حلیم پزی به خاطر فعالیت غیر مجازشان پلمب و تعطیل شدند.

وی افزود: اصناف کم خطر هم مانند فروشگاه های زنجیره ای، سوپر مارکت ها، میوه فروشی ها، بوتیک ها و غیره که  بر اساس مصوبه وزارت بهداشت اجازه فعالیت دارند اگر دستورالعمل های بهداشتی پیشگیرانه کرونا ویروس را رعایت نکنند برای آنان اخطاریه صادر و در صورت عدم توجه به هشدار ها بسته خواهند شد.

به گفته وی در دو روز گذشته  ۲ میوه فروشی و ۲ آجیل فروشی در جهرم به خاطر عدم رعایت اصول بهداشتی و توجه نکردن به توصیه و هشدار ها پلمب شد.


دکتر ارجمند گفت: استفاده از ماسک و دستکش، گند زدایی سطوح به صورت مکرر و توجه به تراکم جمعیت و فاصله فیزیکی افراد در محل کسب از مهم ترین اقدامات پیشگیرانه است که فروشندگان می بایست به آن توجه داشته باشند.

براساس اعلام وزارت بهداشت فعالیت‌های پرخطر برای شیوع کرونا در حوزه اصناف شامل آرایشگاه‌های مردانه و زنانه، رستوران‌(غیر بیرو ن بر)، تالار پذیرایی و سالن مراسم، مراکز بازی، تفریحی، گیم نت، قهوه‌خانه‌ها، چایخانه‌ها و تریا، اماکن اقامتی، هتل‌ها، استخر، سونا و ماساژ و باشگاه‌های بدنسازی و ورزشی، سینماها، جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های هنری و فرهنگی است.