عمومی | دانشگاه فنی و حرفه ای

رییس دانشگاه در وبینار واحدهای دانشگاه فنی و حرفه ای شمال کشور: وابستگی در یادگیری به زمان و مکان مناسب نیست و با استقلال در یادگیری می توان امر آموزش را ارتقاء داد

به گزارش اداره کل روابط عمومی به نقل از روابط عمومی دانشکده فنی و حرفه ای محمود آباد، وبینار سراسری دانشجویان و اساتید واحدهای دانشگاه فنی و حرفه ای شمال کشور بصورت پخش زنده و سراسری در کشور با حضور دکتر ابراهیم صالحی عمران رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای، دکتر غلامرضا کیانی معاون آموزشی، دکتر رضا مهدی معاون دانشجویی و فرهنگی و روسای استان های گیلان، مازندران و گلستان  ساعت ۱۱ روز چهارشنبه ۲۷ فروردین برگزار شد.

بنابراین گزارش، رییس دانشگاه فنی وحرفه ای در بیاناتی ضمن تشکر از فرصت پیش آمده با اشاره به حرکت بزرگ و جهادگونه دانشگاه برای برگزاری کلاس ها بصورت مجازی، بحران پیش آمده را فرصتی مناسب برای کاهش وابستگی دانشجویان به شیوه های سنتی آموزش و حرکت به سوی استقلال در یادگیری دانست.

وی با عنوان اینکه وابستگی در یادگیری به زمان و مکان مناسب نیست و با استقلال در یادگیری می توان امر آموزش را ارتقاء داد  با اشاره به آموزش بین المللی، بر همراه بودن یادگیری با زبان های خارجی تاکید کردند و مسلح بودن اساتید به یک زبان خارجی را امری ضروری و اجتناب ناپذیر تلقی کردند.

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای با تاکید بر توسعه و گسترش زیر ساخت های موجود برای بالا بردن کیفیت آموزش خاطرنشان کرد: باید با فراهم نمودن همه امکانات، مسری هموار گردد تا دانشجویان در کمال آرامش به یادگیری و آموختن مهارت بپردازد.

دکتر صالحی عمران  با تاکید دوباره  برای حرکت به سمت رویکرهای جدید آموزش، آن را گامی مهم برای پرورش دانشجوی قوی و دارای مهارت برای نیاز های بازار کار دانست.

در ادامه دکتر مهدی، معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه در سخنانی نیز بر تبدیل بحران کنونی به فرصت طلایی برای ارتقای شیوه های آموزش تایید و در ادامه به وجود بخشنامه های صندوق رفاه برای ارائه تسهیلات به دانشجویان در شرایط کنونی خبر داد.

سپس در ادامه چند تن از دانشجویان به طرح پرسش های خود در خصوص ادامه و پایان نیمسال تحصیلی، برگزاری کلاس های عملی،چگونگی برگزاری امتحانات پایان ترم و سوالاتی دیگر در این خصوص پرداختند که مسئولین مربوطه به پرسش های طرح شده پاسخ دادند.

در پایان دکتر کیانی معاون آموزشی دانشگاه با تشریح بخشنامه چگونگی آموزش مجازی در نیمسال جاری پرداخت و بر اهمیت آموزشهای مجازی در شرایط موجود در کشور و همچنین اقدامات و برنامه های دانشگاه برای توسعه آموزشهای مجازی اشاره کرد و افزود: قریب به اکثریت فعالیت آموزش مجازی بر عهده آموزشگران است و ضمن قدردانی از فعالیتهای انجام شده، تولید محتوای با کیفیت بالا و آموزش فراگیران و همچنین فراهم نمودن امکانات لازم سخت افزاری و نرم افزاری برای برگزاری و انجام جلسات آموزشی، از اهداف عالی دانشگاه فنی و حرفه ای است.