عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

آغاز نمونه گیری سرپایی علت عمده افزایش آمار مبتلایان به کرونا طی روزهای اخیر در چهارمحال و بختیاری است


وبدا؛ سرپرست معاونت درمانی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری، آغاز نمونه گیری سرپایی را از علل عمده افزایش آمار مبتلایان به کرونا طی روزهای اخیر در این استان عنوان کرد.
به گزارش وبدا؛ دکتر فریدون رحمانی در بیست و هشتمین روز از فروردین ماه ۹۹ در گفت و گو در بخش خبری ۲۰ صداوسیمای مرکز صداوسیمای استان در تشریح علت آمار بالای مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ طی روزهای اخیر در استان، ضمن تبریک فرا رسیدن ۳۰ فرودین ماه، روز علوم آزمایشگاهی، خدمت *مدافعین گمنام سلامت* ، از زحمات این عزیزان بویژه در روزهای سخت شیوع کرونا تقدیر نمود.
وی در ادامه به اجرای بیماریابی هوشمند از بین بیماران سرپایی و نمونه برداری از افرادی که با مبتلایان به کرونا مواجهه و یا علایم مختصری داشته اند اشاره داشت و افزود: این امر موجب شده تا قبل از بروز مشکل جدی برای مبتلایان این افراد شناسایی، درمان و قرنطینه شده و از شیوع ویروس جلوگیری شود.
دکتر رحمانی، میزان کووید ۱۹ را از نظر موارد بستری مشابه هفته گذشته اما ، از افزایش موارد مثبت در بیماران سرپایی به علت نمونه گیری سرپایی و غربالگری هوشمند خبر داد و افزود: میزان بستری بیماران در مراکز درمانی روزانه بطور متوسط ۴تا ۵ مورد می باشد.
وی با اشاره به بازگشایی برخی صنوف با توجه به ملاحظات اجتماعی و اقتصادی جامعه افزود: رعایت قرنطینگی برای حفظ سلامت افراد همچنان ضروری است لذا خود مراقبتی مهمترین اصل برای در امان ماندن از بیماری منحوس کووید ۱۹ می باشد.
سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان در ادامه از صاحبان مشاغل و بازاریان و مردم عزیز خواست تا حد امکان حضورشان در بازار را به تعویق بیندازند و مردم همچنان نکات بهداشتی را رعایت نمایند.
دکتر رحمانی گفت: هر فردی مسئول حفظ سلامت خود می باشد تا زمانی که ۲ تا ۳ هفته هیچ مورد مثبتی از ابتلا به کرونا گزارش نشود رعایت نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی ضروری است .