عمومی | دانشگاه علوم پزشکی مشهد

سهم ۷۰ درصدی ازمایشگاه ها در تشخیص بیماری

مدیر امور آزمایشگاهها و آزمایشگاه مرجع دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: آزمایشگاه های تشخیص پزشکی نقش ۷۰ درصدی در تشخیص بیماری که در نهایت منجر به درمان می شود، دارند.

دکتر سیمین هیراد فر در گفتگو با وب دا، ضمن تبریک سی ام فروردین روز علوم آزمایشگاهی به تمامی فعالان این عرصه خاطر نشان کرد: خدمات ارزنده شاغلین این رشته در هر سطح و درهر آزمایشگاه،از آزمایشگاههای بالینی و تشخیصی بیمارستانها ،درمانگاهها و ازمایشگاههای مستقل گرفته تا ازمایشگاههای آموزشی و پژوهشی بر هیچکس پوشیده نیست.

وی با بیان اینکه نقش برجسته این جامعه در توسعه علمی کشور و جایگاه حساس و تعیین کننده آنها در سلامت جامعه زبانزد است خاطر نشان کرد: اهمیت رشته های مختلف علوم ازمایشگاهی در تشخیص،درمان و پیشگیری از بیماریها کم نظیر بوده و بسیاری از پیشرفت هایی که در علوم پزشکی رخ می دهد تا حد زیادی مدیون تلاش ها و ایثارگری های کارکنان خدوم این رشته است.

مدیر امور آزمایشگاهها و آزمایشگاه مرجع دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به شیوع ویروس کووید-۱۹ در کشور اظهار کرد: فعالان عرصه علوم آزمایشگاهی نیز به عنوان یکی از اعضای مدافعان خط مقدم مبارزه با این ویروس باقرار گرفتن در برابرا  انواع ریسکها و تهدیدات شغلی،جان بر کف به هموطنان خود در حال خدمت هستند و از هیچ تلاشی دریغ نمی کنند.

دکتر هیراد فر با بیان اینکه در کشور عزیزمان ایران، روز سی ام فروردین ماه که مصادف است با زاد روز حکیم فرزانه اسماعیل جرجانی،پدر علم ازمایشگاه،روز علوم ازمایشگاهی نام گذاری شده است اظهار کرد:این روز بسیار مهم و ارزشمند را به تمامی فعالانی که در این عرصه خدمت میکنند و جامعه بزرگ آزمایشگاهیان کشوررا تشکیل میدهند تبریک و تهنیت عرض می کنم.

{jcomments on}