عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

لزوم تداوم همکاری مردم، برای حفظ وضعیت سفید کرونایی در شهرستان کوهرنگ

وبدا; سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان کوهرنگ گفت: جهت حفظ و حراست از وضعیت سفید کرونایی حاکم در شهرستان خواهشمندیم مردم همچنان با مجموعه سلامت همکاری و همراهی داشته باشند.
به گزارش وبدا; حشمت‌الله منصوری ضمن تقدیر و تشکر از همکاری مردم با مجموعه خدمتگزاران در حوزه سلامت شبکه بهداشت و درمان شهرستان کوهرنگ، افزود: با تلاش، کوشش و همکاری مجموعه مدیریت شهرستان، فرماندار و مجموعه اداراتی که همکاری داشته‌اند و همچنین همکاری خوب مردم شهرستان کوهرنگ با اینکه ۶۰ روز از شیوع ویروس کرونا در کشور می‌گذرد ولی هنوز وضعیت شیوع این ویروس در شهرستان سفید است و هیچکدام از افراد ساکن در این شهرستان که در سامانه یکپارچه سلامت ( سیب) ثبت شده‌اند به این ویروس مبتلا نشده‌اند.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان کوهرنگ عنوان کرد: فاصله اجتماعی بین شهرستان‌ها از تاریخ ۲۳ فرودین حدف شد و عملا در بسیاری از مبادی امکان مداخله نداریم لذا خواهشمندیم مردم بیش از پیش از سلامتی خود حراست نمایند و بارعایت بهداشت فردی در مقابل افراد ورودی به شهرستان تحت هر عنوانی از خود و خانواده‌های خود مراقبت کنند.
منصوری خاطرنشان کرد: مراسمات ترحیم بصورت خلاصه و حتی المقدور تنها خاکسپاری و در فضای باز برگزار شود و از راه‌اندازی کارناوال‌ها، تجمع و تراکم جمعیت و تهیه و توزیع غذا جدا خوداری نمایید.
وی تاکید کرد: با توجه بهدوضعیت خوب (سفید) و مساعد بودن آب و هوا از دعوت فامیل دوستان و آشنایان در شهرستان خودداری نمایید.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان کوهرنگ ادامه داد: با توجه به شروع به کار اصناف رعایت کلیه پروتکل‌های بهداشتی ضروری است.

منصوری اضافه کرد: حتی المقدور مجالس جشن و عروسی را به فرصت مناسب موکول نمایید.

وی تصریح کرد: تدابیر خوبی برای عشایر ورودی به شهرستان کوهرنگ دیده شده ولی موارد مشکوک به کمپ‌های عشایری در شیخ علیخان، چپد، تنگ حونی و سجو گاوشیر و یا نزدیکترین خانه بهداشت مراجعه نمایند.
سرپرست مرکز بهداشت و درمان شهرستان کوهرنگ در انتها خاطرنشان کرد: توجه داشته باشید ویروس کرونا هنوز ریشه کن نشده و امکان مداخله مجموعه سلامت با توجه برداشته شدن فاصله اجتماعی در مبادی ورودی از بین رفته، لذا از مردم خواهشمندیم حوصله بیشتری به خرج داده، خسته نشوند و همچنان رعایت موازین بهداشتی و همکاری با حوزه سلامت را مد داشته باشند تا انشاالله بزودی شاهد ریشه کنی ویروس کرونا در کشور عزیزمان ایران باشیم.