عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

اکثر مراجعات سرپایی مربوط به شیوع خوشه ای کرونا و ناشی از برگزاری محافل خانوادگی بوده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری با اشاره به فراهم شدن زمینه انجام نمونه گیری سرپایی از بیماران مشکوک به کرونا در استان گفت: اکثر مراجعات سرپایی مربوط به شیوع خوشه ای کرونا و ناشی از برگزاری محافل خانوادگی بوده است.
به گزارش وبدا؛ دکتر مجید شیرانی
افزود: اگر چه تعداد موارد بستری و بد حال ناشی از ابتلا به کرونا رو به کاهش است، اما موارد سرپایی، مراقبت و درمان در منزل همچنان ثابت یا رو به افزایش است.
وی تصریح کرد: همان طور که بارها تاکید شده است، متاسفانه به علت عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی از سوی برخی از شهروندان و هم نشینی های خانوادگی و برگزاری محافل و مجالس کوچک شاهد شیوع خوشه ای کووید ۱۹ در بین اعضای فامیل و بروز مشکلات و خطرات جدی برای مسن ترها و افراد دارای بیماری زمینه ای در جمع آنها هستیم.
دکتر شیرانی در ادامه با اشاره به خدمات شایان و تلاش کادر بهداشتی و درمانی برای حفظ سلامت و درمان بیماران مبتلا به کرونا اظهار داشت: تاکنون بیش از ۲۰ نفر از کادر بهداشتی و درمانی به این بیماری مبتلا و یکی از این عزیزان در این راه به شهادت رسید.
به گفته وی، سایر کادر درمانی مبتلا به کرونا، با بهبود حال عمومی از بیمارستان ترخیص و هم اکنون کادر درمانی بستری در بیمارستان نداریم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان، در تشریح آمار جدید بیماری کرونا در استان چهارمحال و بختیاری در بیست و هشتمین روز از فروردین‌ماه سال ۹۹ اظهار داشت: از زمان شیوع خطر اپیدمی تا کنون ۹۰۷ بیمار با علائم بالینی مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شده اند.
دکتر شیرانی، تعداد افراد نمونه گرفته شده بستری و سرپایی را ۱۱۵۸ نفر اعلام کرد و افزود: تعداد بهبود یافتگان ترخیص شده از بیمارستان یا درمان در منزل نیز ۲۱۰ نفر بوده است.
دکتر شیرانی گفت: هم اکنون، ۵۰ بیمار در مراکز درمانی تحت درمان و مراقبت هستند.
به گفته وی، با مثبت اعلام شدن آزمایشات ۳ بیمار بستری، ۷ بیمار مشکوک سرپایی، در مجموع با احتساب این ۱۰ مورد جدید طی ۲۴ ساعت گذشته ، کل موارد مبتلا از آغاز بیماری که نتایج آزمایش آن‌ها مثبت اعلام شده ۲۵۵ نفر می باشد.
دکتر شیرانی افزود: خوشبختانه طی ۲۴ساعت گذشته، فوتی ناشی از ابتلا به بیماری نوپدید کووید ۱۹ در استان گزارش نشده و تعداد جانباختگان ناشی از ابتلا به این بیماری همان ۲۳ نفر می باشد.