عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

اقدامات شبکه بهداشت و درمان شمیرانات برای کنترل بیماری کووید۱۹



واحد بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شمیرانات اقدامات گسترده ای را در راستای پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا انجام داده است .


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی به نقل از شبکه بهداشت و درمان شمیرانات، بازدید از مراکز مختلف، آموزش سالم سازی محیط و کشف و معدوم سازی اقلام خوراکی و بهداشتی غیر مجاز از جمله این اقدامات است.

آموزش سالم سازی محیط به پرسنل آتش نشانی رودبارقصران

کارگاه آموزش سالم سازی محیط  توسط کارشناس بهداشت محیط مرکز بهداشت فشم برای نیروهای آتش  نشانی رودبار قصران برگزار شد.

این کارگاه در راستای کنترل و پیشگیری از بیماری کرونا برای پرسنل آتش نشانی تشکیل شد و آموزشهای لازم درخصوص گندزدائی سطوح و محیط،سالم سازی محیط، نحوه تهیه محلول و تواتر زمانی گندزدائی ارایه شد.

بازدید از تاسیسات و سیستم آبرسانی دانشگاه امام حسین(ع)

کارشناس بهداشت محیط مرکز خدمات جامع سلامت ازگل از تاسیسات و سیستم آبرسانی دانشگاه امام حسین (ع) بازدید کرد.

در این بازدید که با هدف پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا ویروس و بیماریهای منتقله از راه آب و غذا صورت گرفت، پس از بررسی سیستم آبرسانی، نمونه برداری آب از قسمت های مختلف انجام پذیرفت و  آموزش موارد بهداشتی به متولیان امر ارایه شد.

بازدید از نانوایی های منطقه رودبارقصرا ن

کارشناس بهداشت محیط مرکز خدمات جامع سلامت فشم از نانوایی های منطقه رودبارقصران و روستاهای تابعه بازدید کرد.

در این بازدید ها که در راستای اجرای طرح پیشگیری و کاهش زمینه های ابتلا به بیماری کرونا ویروس انجام شد، آموزش های لازم به متصدیان و کارکنان نانوایی ارایه شد.

کارشناس بهداشت محیط درخصوص بیماری کرونا، روشهای انتقال، رعایت بهداشت فردی و سالم سازی محیط و گندزدائی محیط آموزش داد و به متخلفان اخطار داده شد.

بازدید از جایگاههای سوخت منطقه ازگل

در طی هفته گذشته کارشناس بهداشت محیط مرکز خدمات جامع سلامت ازگل از جایگاههای سوخت منطقه تحت پوشش بازدید کرد.

وی ضمن بازدید به کارکنان و مسئولان پمپ بنزین آموزشهای لازم در مورد بیماری کرونا ویروس، رعایت بهداشت فردی و سالم سازی محیط و گندزدائی نازل ها ارایه کرد.

بازدید از بیمارستان شهدای تجریش

کارشناس بهداشت محیط  مرکز سعددربند در راستای نظارت بر اقدامات پیشگیرانه انجام شده در مقابله با بیماری کرونا ویروس از بیمارستان شهدای تجریش بازدید کرد.

در این بازدید وضعیت مدیریت پسماند و فاضلاب، وضعیت بهداشتی آشپزخانه و کارکنان مورد بررسی قرار گرفت و نواقص موجود اعلام و آموزشهای لازم ارائه شد.

بازدید از مسیر کوهنوردی و مرکز تفریحی توچال

کارشناس بهداشت محیط مرکز خدمات جامع سلامت درکه با هدف پیشگیری و کاهش زمینه های ابتلا همه گیری بیماری کرونا ویروس از مناطق تفریحی گردشگری توچال و مسیر کوهنوردی  توچال بازدید  کرد.

در این بازدید ضمن ارزیابی وضعیت بهداشتی مراکز مذکور آموزشهای لازم را به متصدیان ارایه کرد.

معدوم سازی مواد غذائی غیر مجاز و غیر بهداشتی

در هفته گذشته کارشناسان بهداشت محیط شبکه بهداشت شمیرانات با هدف پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا ویروس از مراکز تهیه و توزیع مواد غذائی منطقه بازدید کرد.

در این بازدیدها مواد غذائی فاقد مشخصات بهداشتی فاسد و غیر قابل مصرف معدوم شد و برای واحدهای متخلف اخطار صادر شد.

همچنین به متصدیان و کارکنان آموزش های لازم در مورد بیماری کرونا ویروس، روشهای انتقال، رعایت بهداشت فردی و گندزدائی سطوح و وسایل و ابزار کار و ضد عفونی دست ها داده شد.

انتهای پیام/

کدخبرنگار: ۷۷۰۰ س.ع