عمومی | مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان تهران

تبدیل تهدید به فرصت توسط  صندوق‌های اعتبارات خرد زنان روستایی در شرایط مقابله با بیماری کووید ۱۹ ناشی از ویروس کرونا

تبدیل تهدید به فرصت توسط صندوق‌های اعتبارات خرد زنان روستایی در شرایط مقابله با بیماری کووید ۱۹ ناشی از ویروس کرونا

در شرایط خاص کشور، جامعه زنان روستایی و عشایری نیز همراه با دیگر اقشار جامعه آنچه که در توان داشته است، برای پیشگیری و مقابله با ویروس کووید ۱۹ به‌کار بسته است.

به گزارش روابط عمومی موسسه آموزش و ترویج کشاورزی، دستورالعمل‌های پیشگیری و مدیریت و کنترل بیماری کرونا ویروس در بخش کشاورزی از طریق شبکه‌های مجازی توسط کارشناسان امور زنان روستایی استان‌ها به زنان روستایی ارایه شده است.

در این راستا، کارشناسان زحمت‌کش امور زنان روستایی در استان‌ها،  کار را تعطیل نکردند و از طریق آموزش چهره به چهره، با کمک وسایل ارتباط جمعی و شبکه‌های مجازی به تسهیلگران زن روستایی توصیه‌های بهداشتی و پروتکل‌های مربوط به پیشگیری از شیوع بیماری کرونا ویروس را ارایه دادند، تا از طریق این تسهیلگران در جامعه زنان روستایی و عشایری آموزش و ترویج داده شود.

بنابر گزارش‌های رسیده از استان‌ها، در استان لرستان کارشناس امور زنان هر مرکز موظف بود، با همه تسهیلگران پهنه خود ارتباط گرفته و تمامی آموزش‌ها و دستور العمل‌ها را در اختیار آن‌ها قرار دهد تا از طریق تسهیلگران به زنان روستایی ارایه شود.

همچنین در برخی از استان‌ها نیز در شرایط بحرانی کشور، این تهدید توسط صندوق‌های اعتبارات خرد زنان روستایی به فرصت تبدیل شد. به عنوان مثال در استان قزوین، زنان روستایی عضو صندوق اعتبارات خرد حسین‌آباد شهرستان بویین‌زهرا، با هماهنگی شبکه بهداشت، روزانه حدود ۲۰۰۰ ماسک تولید و به جامعه روستایی اهدا کردند. ماسک‌های تولیدی تحویل شبکه بهداشت شده و پس از استریل شدن در اختیار افراد و خانوارها قرار می‌گیرد.

گفتنی است، در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز زنان روستایی عضو صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی، در کنار سایر کارآفرینان اعضای تعاونی زنان روستایی و دانشکده فنی و حرفه‌ای دختران یاسوج، در تمام نقاط استان به تهیه و تولید ماسک پرداختند.