عمومی | دانشگاه علوم پزشکی مشهد

مسئولان ارشد استانی و کشوری یاری‌گر حوزه سلامت در خنثی‌سازی و ریشه‌کنی ویروس کرونا

مسئول کمیته اطلاع رسانی کووید-۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: مسئولان با اعتماد کامل به نیروهای بومی، یاری‌گر حوزه سلامت تا زمان خنثی‌سازی و ریشه‌کنی ویروس کرونا از شهر و استان امام رضا(ع) هستند.

دکتر حمیدرضا رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار وب دا، اظهار کرد: در ابتدای شیوع ویروس کرونا شرایط ویژه‌ای با توجه به تکثیرهای بالا و ناشناخته بودن آن، ایجاد شد، البته با مدیریت خوبی که در دانشگاه علوم پزشکی مشهد بود از مدت‌ها قبل از ورود کووید ۱۹ به کشور، اقدامات پیشگیرانه و درمانی لازم در سطح استان صورت پذیرفت.

وی با بیان اینکه یکی از اولین اقدامات دانشگاه علوم پزشکی مشهد قبل از ورود کووید ۱۹ به کشور و استان بحث غربالگری‌ها در ورودی‌های جاده‌ای، ریلی و هوایی مشهد و استان بود، افزود: پس از ورود ویروس کرونا به خراسان رضوی نیز قرارگاه مرکزی مبارزه با کووید ۱۹ با همکاری استانداری خراسان رضوی، دانشگاه علوم پزشکی مشهد دایر شد و در ادامه همکاری پررنگ آستان قدس رضوی، شهرداری، شورای اسلامی شهر، سپاه، ارتش، نیروی انتظامی، هلال احمر، اقشار مختلف بسیج به‌ویژه بسیج جامعه پزشکی و گروه‌های مختلف مردمی را به‌خوبی شاهد بودیم.

مسئول کمیته اطلاع رسانی کووید-۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: با اقدامات همه‌جانبه تمامی برنامه‌ها با بالاترین کیفیت اجرا شد و در بحث سطح‌بندی‌ها نیز بیمارستان‌های اصلی و معین کرونایی‌ها را مشخص کردیم تا خدمات بیماران کرونایی و غیرکرونایی به‌۲صورت همزمان و بدون ایجاد تداخل مکانی ارائه شود.

دکتر رحیمی تصریح کرد: شرایط به‌گونه‌ای پیش رفت که آمارها به‌طور چشمگیر افزایش یافت ،که تصمیم به تعطیلی مترو، اتوبوس، پارک‌ها، بازارها و کارخانجات و همچنین درب‌های حرم مطهر رضوی به عنوان مهمترین مکان پرتجمع مردم گرفته شد.

وی با اشاره به همکاری‌های مختلف آستان قدس رضوی در حوزه اقدامات ضدکرونایی، تاکید کرد: با همکاری بخش‌های مختلف آستان قدس رضوی از جمله بنیاد سلامت رضوی، دارالشفاء امام(ع)، بیمارستان رضوی، داروسازی ثامن و در راس آنان تولیت این آستان مقدس اقدامات خوبی در بحث پیشگیری و درمان کرونا و کمک‌رسانی به بیماران غیرکرونایی و به‌طور خاص بیماران مغز و اعصاب که با کد ۷۲۴ شناخته می‌شوند صورت داد که از این بابت جای تقدیر و تشکر ویژه دارد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ضمن تاکید بر تمدید تعطیلی‌های مترو و اتوبوس تا زمان خروج از بحران کرونایی، بیان کرد: به گفته معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، حمل و نقل شهری به تنهایی موجب کاهش ۲۶ درصدی انتقال ویروس کرونا می‌شود که با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر مشهد اقدام به تعطیلی اتوبوس و مترو از ۲۵ اسفند ماه سال گذشته شد، تعطیلی‌ که تا این لحظه با درخواست دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه یافته و با همکاری مدیران حوزه شهری تا زمان اتمام بحران ادامه خواهد داشت.

دکتر رحیمی خاطرنشان کرد: خوشبختانه خراسان رضوی در زمره استان‌های با بروز پایین آمار تکثیرها در میان ۳۱ استان کشور قرار دارد که این مهم نشان از همکاری شایسته مردم با خادمان خود در حوزه سلامت داشته و درخواستمان از عموم شهروندان این است که به این همکاری‌ها تا زمان ریشه‌کنی ویروس کرونا ادامه دهند.

{jcomments on}