عمومی | دانشگاه علوم پزشکی مشهد

بهترین محصولات حوزه سلامت را با تکیه بر توان نخبگان و متخصصان داخلی تولید خواهیم کرد

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: در سال جهش تولید با تکیه بر توان نخبگان و متخصصان داخلی بهترین محصولات را در عرصه‌های مختلف از جمله حوزه سلامت تولید خواهیم کرد.

دکتر محمد حسین بحرینی در گفت‌وگو با خبرنگار وب دا، اظهار کرد: امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام جهش تولید نامگذاری شده و خوشبختانه در روزهای نخست سال ۹۹ شاهد فعال شدن بسیاری از کارگاه‌های بزرگ و کوچک در حوزه سلامت و در راستای مبارزه با کرونا بودیم که به‌واقع گامی موثر در راستای مبارزه با کرونا و جهش و حرکتی کلیدی در مسیر ریشه‌کنی این ویروس منحوس بود.

رییس قرارگاه مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد ضمن اشاره به نخستین اقدام شاخص عرصه پزشکی کشور و استان در سال جهش تولید، افزود: ساخت دوربین‌های ترموگرافی برای اسکن کردن در ورودی‌های شهر مشهد یکی از اقدامات صورت گرفته از سوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سال جهش تولید و در راستای مبارزه با کرونا بود و در مدت ۲۵ روز دو عدد از این دوربین‌ها توسط گروه مهندسی و تجهیزات پزشکی این مجموعه ساخته شد.

دکتر بحرینی اضافه کرد: این دو دوربین ساخته شده توسط نخبگان و متخصصان داخلی که بسیار دقیق‌تر، حساس‌تر و باکیفیت‌تر از نمونه‌های مشابه خارجی آن بوده در فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد و مرز دوغارون نصب گردید؛ این دوربین های بسیار مجهز تب افرادی را که در فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد و مرز دوغارون در حال تردد هستند کنترل کرده و نشان های  بالا، پایین و میزان بودن را به‌خوبی و با دقت تمام نشان می‌دهد.

نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در راستای مدیریت بیماری کرونا در استان خراسان رضوی با بیان اینکه گام بعدی گروه مهندسی پزشکی و تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سال جهش تولید ساخت وینتیلاتور بوده است، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون مراحل اجرایی آن در حال انجام است و به‌زودی این محصول وارد چرخه پزشکی و سلامت شرق کشور شده و در کنار آن تولید انبوه انواع ماسک‌ها، محلول‌های ضدعفونی‌کننده و انواع داروها را داریم و حتی آماده ارسال این محصولات به دیگر نقاط کشور هم هستیم.

وی تاکید کرد: به فرموده مقام معظم رهبری با اعتماد کامل به نخبگان و متخصصان داخلی توان انجام هر کاری را در کشور داریم و نیازی به ورود نمونه‌های خارجی نداریم.

{jcomments on}