عمومی | دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود

نشست ویدئو کنفرانس رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استانداری و ستاد مقابله با کرونا در استان سمنان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرودافزود:  از تعداد تست مثبت بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، تاکنون بالغ بر ۸۳ درصد از بیماران، یعنی حدود ۴۰۰ بیمار بهبود یافته و ازمراکز درمانی تحت پوشش این دانشگاه ترخیص شدند.

وی بیان داشت :امروز شاهدیم که بر اساس آمار و اطلاعات موجود، میزان کشندگی این بیماری کمی کمتر شده و این مهم در دانشگاه علوم پزشکی شاهرود نیز قابل مشاهده است که پیام خوب و مطلوبی است.

دکتر چمن اظهار داشت: در مقایسه با متوسط کشور با توجه به بالابودن درصد جمعیت کهنسالان استان و همین طور درصد کسانی که بیماری های مزمن زمینه ای(بیماری های قلبی عروقی، دیابت و...) دارند طبعا درصد بیماران شدیدا بدحال ما خیلی بیشتر بوده و هست.

دکتر چمن ادامه داد: بر اساس اطلاعات و تحلیل های میدانی انجام شده، ضریب ابتلاء بیماری در حوزه تحت پوشش این دانشگاه، به ۱.۱۳ رسیده است و با تحلیل ها و شواهد موجود، شاهد کند شدن شیب صعودی ابتلا به بیماری هستیم(این شاخص در اواسط اسفندماه بیش از ۲.۵ بود).

دکتر چمن تصریح نمود: کفایت و کارآمدی نظام سلامت ما بسیار مطلوب است و مشکلی در این حوزه وجود ندارد و همچنین مردم شریف و عزیز ما نیز به خوبی موارد و مسائل بهداشتی را رعایت کردند.

ایشان افزودند: امروز و پس از اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند اجتماعی، کار ما در مجموعه نظام سلامت کم نشده و بلکه سخت تر و بیشتر نیز شده و باید امروز بیش از پیش با آگاه کردن مردم؛ بیمار یابی، پیگیری و مراقبت مناسب صورت گیرد.

دکتر چمن بیان داشت:در این مقطع یکی از سیاست های تعیین کننده و مهم بیماریابی فعال و پیگیری هوشمندانه بیماران و اطرافیان آنهاست و در این زنجیره مراقبت، نمونه گیری از افراد مشکوک به ابتلا مهمترین حلقه محسوب می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی  شاهرود گفت:امروز بیش از پیش ارائه آموزش خود مراقبتی، آموزش افراد بهبود یافته و ترخیص شده و همچنین در اختیار قرار دادن اقلام حفاظت فردی برای بیماران مبتلا و خانواده آنها باید در دستور کار باشد.

دکتر چمن تاکید نمود: حفظ ایمنی و سلامت کادر نظام سلامت، یکی مهمترین رسالت های ما در مقابله با این بیماری در کشور و دانشگاه است و به همین خاطر در حد مقدور توزیع بسته های حفاظت فردی را حتی برای خانواده همکاران در همه واحدهای بهداشتی و درمانی انجام دادیم و تلاش نموده ایم تا حتی المقدور همکارانی که دارای بیماری زمینه ای هستند در بخش های کرونا بکار گرفته نشوند.