عمومی | دانشگاه فنی و حرفه ای

برگزاری ویدئو کنفرانس آموزش مجازی ویژه اساتید و کادر آموزشی استانهای خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، به میزبانی استان خراسان رضوی.

جلسه ویدئو کنفرانس آموزش مجازی برای اساتید کادر آموزشی استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی به میزبانی استان خراسان رضوی با حضور دکتر کیانی معاون محترم آموزشی دانشگاه  در تاریخ ۹۹/۱/۲۰  برگزار شد.
هدف از برگزاری این جلسه آشنایی و معرفی انواع بسترهای آموزش مجازی قابل استفاده در حوزه آموزش بود.
ابتدا دکتر کیانی  ضمن قدردانی از حضور اساتید در جلسه آموزشی ضمن تاکید بر برگزاری آموزش‌های مجازی و باور داشتن این مطلب که احتمال برگزاری حضوری میسر نیست، برخی مسائل در این خصوص را تبیین نمودند.
دکتر حداد سبزواری بعنوان میزبان جلسه، ضمن خیر مقدم به دکتر کیانی و اساتید سخنران شرکت کننده در جلسه، برلزوم عدم توقف آموزش ها در دانشگاه به صورت مجازی تاکید کردند.
سپس دکتر کاهانی عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی ضمن ترسیم نقشه راه آموزش‌های مجازی، به بیان شیوه‌های مختلف ارائه محتوای آموزشی پرداختند. ایشان در ادامه به معرفی برخی قابلیت‌های نرم افزار Adobe connect  به عنوان یکی از بهترین نرم‌افزارهای آموزش مجازی پرداختند.
در ادامه دکتر صفوی عضو هیات علمی دانشگاه شیراز نیز به تشریح قابلیت‌ و نحوه ارائه کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها  از طریق آموزش مجازی پرداختند. ایشان خاطر نشان کردند که دانشگاه‌های بزرگ دنیا نیز به سمت آموزش‌های مجازی در دو سطح (گواهینامه آموزشی و درجه دانشگاهی) حرکت کرده‌اند. ایشان همچنین بر امکان ارائه جلسات حضوری فشرده برای دروس عملی در تابستان، استفاده از نرم افزار شبیه‌ساز مرتبط برای دروس آزمایشگاهی، بستر مناسب مجازی فعلی برای آموزش دروس نرم افزاری، استفاده از شبیه ساز آزمایشگاه (درصورت امکان و یا حرکت در جهت ایجاد آن برای ترم‌های آینده) اشاره نمودند.
در پایان به  سوالات مطرح شده از سوی اساتید حاضر پاسخ داده شد. جلسه فوق از ساعت ۱۰ الی ۱۲:۴۰ دقیقه به طول انجامید. فایلهای جلسه فوق به صورت افلاین در سایت دانشگاه فنی و حرفه ای خراسان رضوی قرار دارد.
گفتنی است که از زمان تعطیلی آموزشهای حضوری در دانشگاه فنی و حرفه ای خراسان رضوی تا کنون به مدت ۴ هفته کلاسهای آموزشی به صورت مجازی برگزار و با استقبال خوبی از سوی مدرسین و دانشجویان روبرو شده است. امید می رود با رایگان شدن هزینه اینترنت دانشجویان جهت استفاده از کلاسهای مجازی استقبال بیشتری داشته باشند.