مشاوره تغذیه تلفنی در سامانه «۴۰۳۰ «راه اندازی می شود
عطیه رزازی، رییس گروه بهبود تغذیه مرکز بهداشت استان قزوین گفت: ارائه خدمات مشاوره تغذیه به سامانه «۴۰۳۰ «اضافه میشود. وی افزود که این سامانه از ابتدا برای ارائه مشاوره و پاسخگویی به سوالات در زمینه پیشگیری، تشخیص و درمان ویروس کرونا به عموم مردم راهاندازی شد، ولی با توجه به اهمیت تغذیه در بیماری کرونا و باورهای نادرست و سووالات متعدد مطرح شده در این زمینه از سوی مردم، این ظرفیت نیز به آن اضافه میشود. رزازی با گفتن اینکه ارائه خدمات مشاوره تغذیه، توسط کارشناسان منتخب تغذیه در سراسر کشور انجام می شود؛ اظهار کرد: از معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین نیز ۱۰ کارشناس تغذیه برای ارائه خدمات به صورت تلفنی در این سامانه انتخاب و به دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت معرفی شدند. یادآور می شود، رییس گروه بهبود تغذیه مرکز بهداشت استان قزوین، این موضوع را روز ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ و در نشست ویدئو کنفرانس با کارشناسان تغذیه شهرستان ها، بیان کرد. در این ویدئو کنفرانس، ضمن یادآوری نکات و اصول مهم در یک مشاوره صحیح، به دستورالعمل های ارسالی از وزارت بهداشت به عنوان منبع علمی و موثق برای ارائه خدمت و مشاوره تغذیه به مردم اشاره شد و تاکید شد پاسخ کارشناسان تغذیه به سوالات مردم بر اساس دستورالعمل های ارسالی از وزارتخانه خواهد بود. دکتر ناهید یزدی، معاون فنی مرکز بهداشت استان قزوین نیز در این ویدئو کنفرانس، ضمن اشاره به عدم نفی طب ایرانی توسط کارشناسان تغذیه در پاسخ به سوالات مردم، تاکید کرد که پاسخ ها مطابق با پروتکل های انجمن طب ایرانی وزارت بهداشت باشد.