عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

نقش قابل توجه دندانپزشکان در نظام سلامت و ارتقای کیفیت زندگی افراد جامعه



رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در پیامی روز دندانپزشک را به جامعه دندانپزشکی تبریک گفت.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ، متن پیام دکتر محسن دالبند به شرح ذیل است:
"اهمیت نقش سلامت دهان و دندان در حفظ سلامتی و جلوگیری از بروز بسیاری از بیماریها بر کسی پوشیده نیست.
دندانپزشکان به عنوان یکی از اعضای تیم سلامت؛ با توجه به خدماتی که در راستای درمان بیماری های دهان و دندان، ارتقای سطح سلامت، پیشگیری و آموزش روش های بهداشتی به افراد جامعه ارایه می دهند، نقش بسیار مهم و قابل توجهی در نظام سلامت و ارتقای کیفیت زندگی افراد جامعه ایفا می کنند.
فرا رسیدن ۲۳ فروردین ماه، روز دندانپزشک را به جامعه دندانپزشکی کشور بویژه دندانپزشکان، اعضای محترم هیئت علمی، کارکنان و دانشجویان تلاشگر دانشکده دندانپزشکی دانشگاه تبریک می گویم و امیدوارم با تلاش و کوشش خانواده دانشکده دندانپزشکی نقش ارزنده ای در راستای اعتلای فرهنگ سلامت جامعه برداریم.
امید است در این بحران کرونا همچون سایر همکاران در جهت کنترل این بیماری، همه با هم تلاش و با خود مراقبتی و پرهیز از انجام اعمال الکتیو از گسترش این بیماری جلوگیری کنیم.
توصیه می کنم به جز اعمال ضروری و تهدید کننده حیات بیمار، از جمله سه عمل اورژانس کنترل درد، کنترل عفونت و کنترل خونریزی، فعلا هیچ نوع اعمال دندانپزشکی انجام نشود، چراکه هم جان دندانپزشک و هم بیماران در معرض خطر قرار می گیرد.
همچنین یکی از پرخطرترین اعمالی که موجب گسترش بیماری می شود همین اعمال دندانپزشکی است. نیاز است همه همکاران با جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری کمک کنند تا از این بحران گذر کنیم.
دکتر محسن دالبند
رییس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی"
انتهای پیام/
کد خبرنگار: ۷۷۰۲ ی.ق