عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

رعایت فاصله گذاری اجتماعی از نکات حائز اهمیت در پیشگیری از شیوع کرونا ویروس است

وبدا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری از نکات حائز اهمیت در پیشگیری از شیوع کرونا ویروس به رعایت فاصله گذاری اجتماعی اشاره داشت.
به گزارش وبدا؛ دکتر مجید شیرانی افزود: با توجه به ضرورت حضور برخی از افراد در اجتماعات و بازگشایی برخی از صنوف از امروز افزود: در کنار رعایت بهداشت دست ها و سایر توصیه های بهداشتی، رعایت فاصله ۱:۵۰ تا ۲ متری در محیط های اجتماعی و جمع دیگران برای پیشگیری از شیوع کرونا ضرورت دارد.
وی در تشریح آخرین وضعیت شیوع کرونا در بیست و سومین روز از فروردین ماه ۹۹ اظهار داشت: از زمان شیوع بیماری کرونا، تا کنون ۸۲۰ بیمار با علائم بالینی مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شده اند.
دکتر شیرانی، تعداد افراد نمونه گرفته شده بستری و سرپایی ۸۸۷ بوده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان، تعداد ترخیص شدگان که به صورت قطعی به کرونا مبتلا شده و بهبود یافته‌اند را ۱۵۴ نفر اعلام کرد.
به گفته وی، هم اکنون ۷۷ بیمار در مراکز درمانی بستری هستند.
دکتر شیرانی افزود: با مثبت اعلام شدن آزمایشات ۱۲ بیمار مشکوک دیگر طی ۲۴ ساعت گذشته ، کل موارد مبتلا از آغاز بیماری که نتایج آزمایش آن‌ها مثبت اعلام شده ۲۰۸ نفر می باشد.
وی تصریح کرد: خوشبختانه طی ۲۴ساعت گذشته فوتی ناشی از ابتلا به کرونا در استان گزارش نشده است و مجموع فوتی های ناشی از ابتلا به بیماری نوپدید کووید ۱۹ همچنان ۲۱ مورد می باشد.