عمومی | دانشگاه علوم پزشکی مشهد

فاصله گذاری اجتماعی و الزامات سلامت محیط و کار در محیطهای اداری

دستورالعمل مربوط به فاصله گذاری اجتماعی و الزامات  سلامت محیط و کار در محیطهای اداری از سوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی به تمامی دستگاه های اجرایی ابلاغ شده است.

به گزارش وب دا، این راهنما برای محیط های کاری، وزارت خانه ها، ادارات، نهادها، شرکت های خدمات عمومی و نظایر آن کاربرد دارد و در آن بر کاهش مواجهه چهره به چهره کارکنان و استفاده حداکثری از تلفن، شبکه های اجتماعی و ویدئو کنفرانس برای برگزاری جلسات حتی برای کارکنانی که در داخل یک ساختمان کار می کنندتاکید شده است.

همچنین در این دستورالعمل تاکید شده است که در صورتی که مواجهه چهره به چهره ناگزیر ا ست باید حداقل زمان ممکن و  فاصله ۲ متر رعایت شود.

بر اساس این دستورالعمل تمامی پرسنل موظف هستند در بدو ورود به محل کار فرم خود اظهاری را مبنی بر عدم وجود علائم بالینی مرتبط با کووید-۱۹ یا وجود تماس نزدیک با بیمار را تکمیل نمایند.

همچنین نماینده کارفرما یا مدیر / کارشناس بهداشت حرفه ای اداره، شاغلین را به صورت تصادفی و روزانه، تا پایان همه گیری، از حیث علائم تنگی نفس و سایر علائم تنفسی مورد ارزیابی قرار دهد.

چنانچه براساس ارزیابی سامانه salama.gov.ir نیاز به قرنطینه خانگی وجود داشت. فرد از ورود به محل کار خودداری وکارفرما یا مدیر را مطلع نماید. در غیر این صورت کارفرما/مدیر از ورود بیمار به محل کار جلوگیری نماید.

مخاطبان متن کامل این دستور العمل را می توانند از اینجا دریافت کنند.

{jcomments on}