عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

در شهرستان دشتستان صورت گرفت: احیای موفق مرد 60 ساله برازجانی باسابقه‌ی بیماری قلبی و عروقی

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان، مسئول اورژانس شهرستان دشتستان گفت: مردی 60 ساله از اهالی شهرستان دشتستان که سابقه بیماری قلبی و عروقی داشته در منزل خود، ناگهان دچار ایست کامل قلبی تنفسی شد و همه‌ علایم حیاتی خود را از دست داد.
سید اکبر هاشمی در این خصوص اظهار داشت: ساعت 10 و 37 دقیقه صبح روز پنجشنبه طی تماس یکی از شهروندان با مرکز پیام اورژانس ، آمبولانس پایگاه اورژانس 115 شماره 2 شهر برازجان به محل موردنظر اعزام گردید.
وی افزود: بر اساس این گزارش، بلافاصله پس‌ازاین اتفاق، تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی پایگاه اورژانس شماره 2 شهری برازجان بر بالین بیمار حاضر شدند و پس از 30 دقیقه تلاش بی‌وقفه در انجام عملیات احیای قلبی ریوی پیشرفته و شوک الکتریکی بر روی مرد 60 ساله موفق شدند، وی را به زندگی دوباره بازگردانند.
مسئول اورژانس شهرستان دشتستان تصریح کرد: بیمار که دچار سابقه‌ بیماری‌های قلبی عروقی بود، پس از بازگشت به زندگی با ضربان و تنفس طبیعی، توسط آمبولانس به بیمارستان شهید گنجی برازجان اعزام و اقدامات درمانی پیشرفته‌تری برای بیمار انجام و سپس به بخش CCU بیمارستان منتقل شد.
گفتنی است آقایان هادی بخشی و رحمان شکیبا، تکنسین‌های حاضر در این عملیات احیای موفقیت‌آمیز بودند.
انتهای پیام/ س.غ 3030