عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بوشهر: آغاز مرحله دوم طرح وارنیش فلوراید دندان دانش آموزان در مدارس شهرستان بوشهر

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت شهرستان بوشهر، مهندس حسن فخرایی از اجرای مرحله دوم طرح وارنیش فلورایدتراپی دانش آموزان در مدارس شهرستان بوشهر خبر داد و اظهار داشت: در این برنامه که با همکاری آموزش‌وپرورش اجرا می‌گردد به‌منظور پیشگیری از پوسیدگی دندان، طرح وارنیش فلوراید به‌طور جامع و گسترده در 157 مدرسه مقاطع ابتدایی شهری و روستایی، از نیمه دوم فروردین‌ماه سال جاری آغاز می‌گردد.
وی افزود مرحله اول این برنامه در سال تحصیلی 97-96 در مهر و آبان ماه سال گذشته اجرا و در حدود 90 درصد از دانش آموزان تحت پوشش برنامه مذکور قرارگرفتند.
سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بوشهر با اشاره به اینکه ثابت‌شده است که وارنیش فلوراید با وارنیش می‌تواند پوسیدگی دندان‌های کودکان را کاهش دهد، تصریح کرد: وارنیش فلوراید ماده‌ای نیمه مایع و چسبنده و حاوی فلوراید است که در تماس با دندان‌ها به‌تدریج آزاد می‌شود و بیش از 25 درصد باعث کاهش پوسیدگی دندان‌ها می‌گردد.
مهندس حسن فخرایی بیان داشت: طرح وارنیش فلوراید دندان دانش آموزان با اعزام مراقبین سلامت و با همکاری مدیر و مربیان مدارس اجرا خواهد شد و امید است گامی به‌سوی سلامت دهان و دندان فرزندان این سرزمین باشد.

انتهای پیام/ ا.س- 3000