عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

برای دوری از اضطراب و فشار دورانه قرنطینه به دنیای کتاب پناه ببریم

وبدا; رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی چهارمحال و بختیاری یکی از راه‌های کاهش استرس در ایام قرنطینه را کتاب و کتابخوانی عنوان کرد.
به گزارش وبدا; دکتر مجید شیرانی افزود: شیوع ویروس کرونا در کشور زمینه در خانه ماندن اجباری را برای مردم ایجاد کرده است و یکی از سرگرمی‌های سازنده‌ای که مردم در این ایام می‎توانند به آن پناه ببرند کتاب است.
وی ادامه داد: خوشبختانه این روزها شاهد آنیم که اپلیکیشن‌های کتاب الکترونیک و کانال‌هایی که کتاب‌های صوتی یا مکتوب ارائه می‌دهد به سرعت پیشرفت کرده‌اند و مردم می‌توانند در کنار کتاب‌های معمول که آن‌ها را هم می‌توانند به‌صورت آنلاین سفارش دهند، از محتوی این کتب برای پر کردن اوقات فراغت خود در ایام قرنطینه بهره ببرند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: با ورود کرونا به کشور شایعات درخصوص این بیماری نوپدید و مرموز از خود بیماری پیشی گرفت، تا جایی که موجی از استرس و اضطراب را در جامعه ایجاد کرد، موجی که همچنان ادامه دارد و اخبار و محتوی که از طرق مختلف ازجمله رسانه به سمت مردم سرازیر می‌شود ذهن و روح آن‌ها را دچار تشویش می‌کند که اثرات فراوان روحی و جسمی به دنبال خواهد داشت، لذا توصیه می‌شود با پناه بردن به سایه امن کتاب از آلودگی اطلاعاتی که در این ایام ایجاد شده است خلاصی یافته تا بار روانی، استرس و اضطراب ناشی از نگرانیِ بیماری کرونا به نسبت بسیار زیادی کاهش یابد.
دکتر شیرانی با تاکید بر لزوم رعایت بهداشت فردی توسط مردم به‌عنوان اولویت اصلی و اول در امر مبارزه با کروناویروس، خاطرنشان کرد: استفاده عاقلانه و محدود از شبکه‌های اجتماعی در دوران قرنطینه یک اصل است، افراد با خواندن کتاب می‌توانند ساعاتی به دور از هیاهوی اخبار متعدد، اضطراب و استرس ناشی از بیماری و... خود و خانواده را در مسیر آرامش قرار دهند.
وی اضافه کرد: در بحران مبارزه با ویروس کرونا با کتابخوانی و تشویق فرزندانمان به این سرگرمی شگفت انگیز هم بر بار علمی خود و دیگران بیافزایم و هم آرامش را به خانه و خانواده اهدا کنیم.