عمومی | دانشگاه علوم پزشکی مشهد

با همدلی و تعامل بیشتر، روزهای قرنطینه خانگی را آسان کنیم

مدیر سلامت روانی، اجتماعی و پیشگیری از اعتیاد معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد از هموطنان خواست در این روزهای نسبتاً سخت قرنطینه خانگی که همه اعضای خانواده مجبور به ماندن در خانه هستند با همدلی وتعامل بیشتر به آسان شدن این روزها کمک کنند.

دکتر ندا اخروی در گفتگو با وب دا اظهار کرد: جامعه در این روزها در شرایط خاصی قرار دارد و باید در این موقعیت به نوع دیگری به زندگی و اطرافیانمان نگاه کنیم.

وی گفت: باید در نظر داشته باشیم همانطور که ما از این شرایط خسته شده ایم و یا حوصله مان سر رفته است، نزدیکان و اطرافیانمان نیز همین حس را دارند، پس باید با بالابردن سطح تحمل، همدلی و تعامل بیشتر به یکدیگر کمک کنیم تا این روزها را به سلامت بگذرانیم.

دکتر اخروی با تاکید بر توجه ویژه به کودکان در این روزها گفت: باید بپذیریم سطح تحمل کودکان خیلی کمتر از ماست و علاقه شان جهت رفتن به خارج از منزل و تفریح خیلی بیشتر است، پس باید سعی کنیم در منزل شرایطی را برای آنها فراهم کنیم تا بتوانند در خانه تفریحات خاصی را داشته و بتوانند هیجاناتشان را تخلیه کنند.

مدیر سلامت روانی، اجتماعی و پیشگیری از اعتیاد دانشگاه  علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد در حال حاضر ۶۰۰ روانشناس در سه شیفت کاری همه روزه در کل کشور از طریق سامانه تلفنی ۴۰۳۰ آمادگی کامل جهت انجام مشاوره در زمینه مشکلات روحی روانی مربوط به شیوع بیماری کرونا در جامعه را دارند.

وی افزود: مشکلاتی همچون استرس، افسردگی در خانه ماندن و تبعات آن، کمک به مشکلات روحی بیماران و یا خانواده متوفیان این بیماری که دچار بحران سوگ شده اند از جمله مسائلی می باشد که روانشناسان این سامانه با انجام مشاوره تلفنی در حال کمک به حل آن هستند.

{jcomments on}