عمومی | دانشگاه فرهنگیان

تهدید حاصل شده توسط ویروس کرونا را بایستی به فرصت تبدیل کنیم

جلسه ویدئو کنفرانس با موضوع شرایط وچگونگی بازگشایی دانشگاه ها با حضور دکتر صدیقی رییس سازمان امور دانشجویان و معاونان دانشجویی دانشگاه های منطقه یک کشور چهارشنبه ۲۰ فروردین ۹۸ تشکیل شد.
در این جلسه ضمن بیان هدف از این نشست جهت چگونگی ادامه آموزش به دانشجویان در شرایط پیش آمده به واسطه شیوع کرونا توسط دکتر صدیقی، معاونان دانشجویی دانشگاه های منطقه یک کشور به بیان نظرات وپیشنهادات خود پرداختند.

دکترانصاری راد معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان، بابیان اینکه در حال حاضر تهدید حاصل شده  توسط ویروس کرونا را بایستی به فرصت تبدیل کنیم افزود:  بطوریکه زیرساخت های آموزش مجازی را برای شرایط بحرانی فراهم کنیم و همین طور برای اعضا هیات علمی ودانشجویان آموزش مجازی عادی شود.
وی با بیان اینکه درخصوص حضور دانشجویان منتظر اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا هسیتم، گفت: بایستی تمهیدات و مقدمات شروع کلاس های درس بصورت حضوری را فراهم کنیم که پس از اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا غافل گیر نشویم.

دکتر انصاری راد شوراهای صنفی را  به عنوان همیاران دانشگاه درتعامل با مسئولان وارتباط با دانشجویان دانست و اظهار کرد: این دانشجویان می توانند در تصمیم گیری ها دانشگاه پشتیبانی مفیدی داشته باشند.

وی ادامه داد: کمپین ملی هر دانشجو معلم یک سفیر سلامت در دانشگاه فرهنگیان به خوبی شروع به کار کرده و در فعالیت هایی از جمله تولید ماسک، تهیه بروشورآموزشی، مسابقه طراحی پوستر، ضدعفونی کردن فضاها و آموزش مجازی دانش آموزان همکاری فعال داشته است.
معاون دانشجویی دانشگاه در جلسه مجازی با معاونین منطقه یک کشور پیشنهاد کرد: در صورت امکان در ایامی که دانشجویان بدلیل شرایط کرونایی در پردیس ها/مراکز نیستند کسورات هزینه ای بصورت تابستان اقدام شود.
وی بیان کرد: از مدیران استانی درخواست داریم برای بازگشایی دانشگاه درآینده آمادگی لازم را داشته باشند و اقلامی مثل مواد ضدعفونی ،ماسک و... به اندازه لازم تهیه نمایند.
دکتر انصاری راد افزود: دانشگاه فرهنگیان  از همان دقایق اولیه شیوع ویروس کوبید ۱۹ در کشور، اقدام به تشکیل ستاد مقابله با این ویروس کرد.
وی در پایان با تشکر از رئیس سازمان امور دانشجویان کشور  و همکاران ابراز امیدواری کر: در آینده نزدیک شاهد جهانی عاری از کووید ۱۹(کرونا ویروس) باشیم.