عمومی | دانشگاه اردکان

دانشگاه اردکان در سال ۱۳۹۸

حوزه معاونت آموزشی و پژوهشی
الف) امور آموزشی
  • اخذ مجوز از شورای گسترش آموزش عالی جهت راه‌اندازی رشته‌های علوم آزمایشگاهی در مقطع کارشناسی و مهندسی شیمی-ترموسینتیک و کاتالیست در مقطع کارشناسی ارشد
  • میزبانی برگزاری آزمون‌های سراسری، کارشناسی ناپیوسته، فنی و حرفه‌ای و آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی برای اولین بار در دانشگاه اردکان
  • تهیه و آماده‌سازی شیوه‌نامه‌های جدید آموزشی دانشجویان کاردانی و کارشناسی و همچنین کارشناسی ارشد مطابق با آیین‌نامه جدید یکپارچه وزارت عتف
  • اجرایی نمودن فرایند تعیین موضوع، استاد راهنما و تصویب پروپوزال، آماده‌سازی در سامانه گلستان و پیگیری و مغایرت‌سنجی سامانه حق‌التدریس اعضای هیات‌علمی در سامانه گلستان
  • پیشرو بودن در حذف نسخ کاغذی پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی در راستای مدیریت سبز و اجرایی نمودن سامانه کتابخانه دیجیتال (سنا)
ب) امور پژوهش و فناوری
  • ارتقاء ۱۹ پله‌ای دانشگاه اردکان در رده‌بندی موسسه ۴ICU
  • افتتاح اولین پژوهشکده‌ی دانشگاه (گیاهان دارویی و صنعتی) و مزرعه گیاهان دارویی و صنعتی استان
  • حضور عضو هیات علمی دانشکده فنی مهندسی (دکتر مسعود رهائی‌فرد) در فهرست یک درصد دانشمندان برتر جهان
  • انتخاب مقاله عضو هیات علمی دانشکده فنی مهندسی (دکتر راضیه شیخ‌پور) به عنوان مقاله پراستناد سال ۲۰۱۹
  • انتخاب پژوهشگر برتر استان برای سومین سال متوالی (دکتر سمیه سلطانی گردفرامرزی) از دانشگاه اردکان
  • انتخاب  دو تن از اعضای هیات علمی دانشگاه (دکتر فاطمه آبیار فیروزآبادی و دکتر علی فتح‌زاده) در هیات تحریریه نشریات معتبر
  • انعقاد ۹ قرارداد پژوهشی با دستگاه‌های اجرایی به ارزش بیش از سه میلیارد ریال
  • تدوین تقویم پژوهشی دانشگاه
  • دفاع از اولین پایان نامه با موضوع IVF توسط دانشجوی دانشکده پیرادامپزشکی
  • انعقاد ۴ فقره تفاهم‌نامه همکاری در زمینه‌های علمی – پژوهشی با دستگاه‌های اجرایی
ج) دفتر ارتباط با صنعت
  • برگزاری جشنواره از ایده تا محصول و نمایشگاه "محصول خودت را بفروش"
  • برگزاری ۵ دوره سمینار بازاریابی و یا استارتاپ‌های خدماتی و تجاری با رویکرد خود اشتغالی سریع، آسان و کم هزینه
د) مرکز آموزش‌های آزاد و مجازی
  • اخذ مجوزهای لازم از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری زیر نظر معاونت آموزشی و دفتر آموزش عالی غیردولتی این وزارت
  • تدوین نظام نامه آموزش‌های الکترونیک و شیوه نامه مرکز آموزش‌های آزاد
  • برگزاری دومین دوره ترم تابستان به صورت مجازی در دانشگاه
  • راه‌اندازی سامانه آموزش مجازی اختصاصی دانشگاه اردکان
ه) آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها
  • راه‌اندازی، ساماندهی و تجهیز آزمایشگاه‌های فراوری گیاهان دارویی، محیط زیست، کشت بافت و گیاه­شناسی، هرباریم و سنگ شناسی، انبار آزمایشگاه خاک­شناسی و ایجاد دو آزمایشگاه مستقل شیمی
  • راه‌اندازی هشت باب آزمایشگاه در آموزشکده پیرادامپزشکی
  • راه‌­اندازی دستگاه­های PCR، Real time PCR، الایزا و ژلداک، جذب اتمی و کروماتوگراف گازی (GC)
  • جذب اعتبارات ارزی بند ه تبصره ۴ قانون بودجه سال ۹۸ کشور جهت خرید تجهیزات آزمایشگاهی خارجی
  • اختصاص فضا و بودجه برای تجهیز راه‌اندازی کارگاه کامپیوتر اختصاصی رشته مهندسی کامپیوتر
و) فناوری اطلاعات و خدمات رایانه‌ای
  • راه‌اندازی سرور مجازی دانشگاه
  • اجرای فاز نخست شبکه فیبر نوری ساختمان دانشکده دامپزشکی
  • اتصال کتابخانه به شبکه داخلی دانشگاه
  • آماده سازی RFP پرتال جدید دانشگاه
  • راه‌اندازی پروتکل ECE‌ دانشگاه
  • راه اندازی سامانه‌های ساتا، کسری،آموزش مجازی، حضور و غیاب دانشجویی، Veambackup و FTP Server
  • تکمیل شبکه کارگاه کامپیوتر دانشکده فنی و مهندسی
  • افزایش پهنای باند از ۵۰ مگابیت بر ثانیه  به ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه  و راه‌اندازی مانیتورینگ  Zabbix
  • بهره‌برداری از اپلیکیشن اختصاصی دانشگاه اردکان (دایا همراه)
  • راه‌اندازی سرویس FTP دانشگاه
ز) کتابخانه و انتشارات
  • اضافه شدن بیش از  ۷۰۰ عدد جلد کتاب به کتابخانه مرکزی دانشگاه
  • راه‌­اندازی سامانه دیجیتال‌ساز و ثبت پایان­نامه‌­ها در سامانه ثنا و اتصال کتابخانه به شبکه دانشگاه
  • چاپ سه جلد کتاب با عناوین: روانشناسی سالمندی (تالیف دکتر آزاده چوب‌­فروش‌زاده)، انگلیسی برای دانشجویان مهندسی طبیعت (تدوین و گردآوری دکتر سعیده کلانتری و دکتر مهدی تازه)، دمانس در رویه بالینی (ترجمه دکتر آزاده چوب‌فروش‌زاده) و بررسی ۹ عنوان کتاب و ارسال ۴ عنوان کتاب برای داوران جهت چاپ

حوزه معاونت دانشجویی و فرهنگی
الف) امور دانشجویی
  • اضافه نمودن دو باب سرای دانشجویی با همکاری صنایع اردکان و خیری به دانشگاه
  • برگزاری انتخابات شورای صنفی دانشجویی
  • تکمیل سالن ورزشی خوابگاه باغ درخشان با همکاری اداره تربیت بدنی و مرکز  بهداشت، درمان ومشاوره دانشجویی
  • تنظیم و ابلاغ شیوه نامه انضباطی سراهای دانشجویی
  • تجهیز و شروع به کار سلف اساتید،کارکنان و بهره برداری از سلف مکمل دانشگاه
  • به روز رسانی و نصب سرور جدید سامانه کالینان (اداره تغذیه)
  • راه‌اندازی سامانه تردد سراهای دانشجویی
ب) مرکز بهداشت، درمان و مشاوره دانشجویی
  • کسب عنوان ایده برتر با عنوان " پیشگیری از خودکشی مبتنی بر تخیله هیجانی" توسط همیاران سلامت روان دانشگاه در گردهمایی همیاران سلامت روان دانشگاه‌های منطقه ۶
  • برگزاری بیش از ۱۵ دوره کارگاه‌های مختلف آموزشی در موضوعات پیشگیری از اعتیاد، پیشگیری از خودکشی، همیاران سلامت، سلامت بانوان، آموزش حرکات اصلاحی، سلامت جسم و روان در سراهای دانشجویی، آمادگی کنکور تحصیلات تکمیلی، نشاط اجتماعی، برپایی ایستگاه‌های سلامت، راهنمای کمک‌های اولیه روانشناختی، تربیت درمانگر زوج درمانی، سلامت جسم و روان، طرح‌های غربالگری و پایش سلامت
  • راه‌اندازی کانال درمان آسیب‌های روانشناختی ناشی از بحران کرونا به صورت پرسش و پاسخ با برنامه جامع مشاوره و راهنمایی رایگان
ج) تربیت بدنی و فوق برنامه
  • کسب مقام اول توسط تیم ووشو دختران در مسابقات استانی
  • کسب مقام اول تیم فوتبال گل کوچک پسران در مسابقات استانی و راهیابی به مسابقات المپیاد دانشجویی
  • کسب مقام دوم تیم آمادگی جسمانی پسران در مسابقات استانی و راهیابی به مسابقات المپیاد دانشجویی
  • کسب مقام دوم تیم والیبال پسران در مسابقات استانی
  • آغاز عملیات عمرانی احداث چمن مصنوعی دانشگاه (با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی)
د) امور فرهنگی و اجتماعی
  • آغاز به کار دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه
  • تدوین تقویم فرهنگی دانشگاه
  • انتخاب کتاب دانشجوی دانشگاه اردکان، (آقای محمد قدرتی شاتوری) به عنوان کتاب برتر سال فرهنگی کشور
  • کسب رتبه نخست کشور در مسابقات ملی مکانیک برتر توسط دانشجویان دانشگاه اردکان به میزبانی دانشگاه صنعتی شریف
  • راهیابی  دو نفر از دبیران انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه به شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های علمی دانشگاه‌های کشور
  • تصویب بازدید از گنجینه ایثار و شهادت در شورای فرهنگی دانشگاه برای درس انقلاب اسلامی ایران
  • تصویب و اجرای شیوه نامه عفاف و حجاب دانشگاه اردکان
  • تجهیز دو باب نمازخانه مخصوص خواهران و برادران در دانشکده‌های دامپزشکی و منابع طبیعی
  • برگزاری شورای مرکزی انجمن اسلامی و فعال سازی مجدد این تشکل دانشجویی
  • صدور مجوز انتشار یک عنوان نشریه جدید (به صاحب امتیازی انجمن علمی مشاوره)
  • افزایش تعداد تیم‌های مسابقات مناظره استانی از  ۲ تیم به ۵ تیم و افزایش داوران این مسابقات از ۲ داور به ۶ داور
  • افزایش انجمن‌های علمی دانشجویی از ۱۵انجمن به ۱۹انجمن
  • افزایش کانو‌‌های فرهنگی هنری از ۵ کانون به ۱۰ کانون
  • برگزاری بیش از ۷ عنوان جشن و مراسم فرهنگی در دانشگاه (آیین نو دانشجویان، شب یلدا، روز دامپزشکی، روز دانشجو، دهه فجر، هفته وحدت)
  • برگزاری بیش از ۱۰ مورد اردوی دانشجویی داخل و خارج از استان
  • برگزاری مسابقه بزرگ کتابخوانی ویژه دانشجویان و کارمندان
  • اعزام مبلّغ و مبلّغه به سراهای دانشجویی
  • برگزاری ۴ مورد تریبون آزاد و یک کرسی آزاد اندیشی
  • برگزاری دومین دوره جشنواره رویش دانشگاهی
  • برگزاری مراسم تقدیر از فعالین فرهنگی در دهه فجر

حوزه معاونت اداری و  مالی
تهیه و تدوین شیوه نامه اجرایی ارتقای رتبه اعضای غیر هیات علمی با همکاری کمیته ارتقاء
تدوین و تصویب شیوه نامه نحوه انتخاب و انتصاب پست‌های مدیریتی و سرپرستی
ایجاد و تشکیل کارگروه ارزیابی عملکرد کارکنان
راه اندازی فرایند درخواست کالا و خدمات در سامانه فرزین

الف) دفتر طرح‌های عمرانی
  • بهره‌برداری از ساختمان دانشکده پیرادامپزشکی در سه طبقه
  • انعقاد قرارداد و شروع عملیات فاز دوم ساخت دانشکده فنی مهندسی
  • بهسازی و مرمت دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی
  • پیگیری اجرای قرارداد احداث سردرب اصلی دانشگاه
  • احداث مزرعه و گلخانه تحقیقاتی دانشگاه در محل سایت قدیم دانشگاه
  • آغاز عملیات اجرایی ساخت کلینیک بهداشت، درمان و مشاوره دانشجویی دانشگاه با کمک خیر بزرگوار جناب آقای فاطمی
ب) دفتر برنامه و بودجه
  • دریافت اعتبار ردیف­های مدیریت سبز و پروژه­های خیرساز
  • تخصیص ۱۰۰درصد بودجه هزینه ای سال ۱۳۹۸
  • همکاری لازم با اداره امور فنی و نظارت بر طرح‌های عمرانی دانشگاه در تکمیل سامانه ملی کنترل و نظارت بر پروژه‌های عمرانی کشور برای پروژه‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای
  • مکاتبات و پیگیری‌های لازم در زمینه جذب ردیف‌های اعتبارات متمرکز و متفرقه با وزارت عتف و سازمان امور دانشجویان
  • بررسی و پیگیری لازم در جهت تهیه سامانه مناسب بودجه­‌ریزی مبتنی بر عملکرد با شرکت­‌های بخش خصوصی
  • اصلاح مراکز هزینه با توجه به تشکیلات دانشگاه، بازنویسی و اصلاح ردیف‌های هزینه و ابلاغ به مدریت امور مالی دانشگاه جهت اجرا
  • پایش و نظارت بر اجرای سند راهبردی ۵ ساله دانشگاه