عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

پیش‌بینی ۵۰ تیم دونفره از کارشناسان تخصصی بهداشت محیط برای نظارت بر بازار و اصناف چهارمحال و بختیاری

وبدا; رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری و سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت:۵۰ تیم دونفره از کارشناسان تخصصی بهداشت محیط برای نظارت بر بازار و اصناف که قرار است از تاریخ ۲۳ فروردین‌ماه آغاز به کار کنند، پیش‌بینی شده است.
به گزارش وبدا; مهندس سید راشد جزایری در نهمین جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا مورخ بیستم فروردین‌ماه ۹۹، در چهارمحال و بختیاری افزود: کرونا بیماری است که واکسن ندارد ودرمان اختصاصی ندارد اما مسوولیت فردی و اجتماعی دارد و مردم در این خصوص با همکاری با ستاد کرونااقدامات شایسته‌ای انجام دادند.
وی ادامه داد: متاسفانه عدم رعایت هشدارها پیرامون عدم حضور مردم در تجمعات و عدم شرکت در مراسمات وعدم پرهیز از دید و بازدید‌ها باعث شد طی روزهای گذشته تعدادی از مردم استان دچارابتلا به بیماری کرونا شوند.
رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری و سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به بازگشایی برخی اصناف ضروری و کم ریسک از تاریخ ۲۳ فروردین‌ماه و تدوین ۷۷ پروتکل از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای این امر، عنوان کرد: اجرای این پروتکل‌ها برعهده وزارت صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف و نظارت بر اجرای آن نیز برعهده ستاد کرونا است.
جزایری خاطرنشان کرد: هم‌اکنون ۵۰ تیم دونفره از کارشناسان تخصصی بهداشت محیط برای نظارت بر بازار و اصناف پیش‌بینی شده است که نماینده ارگان‌های مختلف مثل تعزیرات، سا زمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری و... نیز می‌توانند با این تیم‌ها همکاری کنند.
اصناف کم خطر وضروری قبل از باز گشایی باید به سایت خود ارزیابی سلامت salamat.gov.ir
مراجعه وفرم تعهد خود اظهاری را تکمیل تا مجوز بازگشایی دریافت نمایند .رعایت پروتکل اختصاصی صنف توسط متصدی وشاغلین هر صنف به منطور اجرای فاصله گذاری هوشمند الزامی است.