عمومی | دانشگاه علوم پزشکی قزوین

اطلاع رسانی دقیق باعث اعتمادآفرینی در جامعه می شود

دکتر علیرضا مهرعلیان، رییس مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین گفت: اطلاع رسانی ابعاد مشارکت خیرین و مردم در مقابله با ویروس کرونا ضروری است، چرا که مردم و خیرین باید بدانند که کمک های آنها در کجا مصرف شده است و اطلاع رسانی دقیق باعث اعتمادآفرینی در جامعه می شود .

وی با تاکید بر اطلاع رسانی ابعاد مشارکت های مردم در بخش ساماندهی و امدادرسانی و کنترل شیوع ویروس کرونا افزود: قطع زنجیره بیماری تنها با خواست و اراده جمعی و همکاری مردم امکانپذیر است .

کیفیت ارجح تر از کمیت

مسوول سلامت شهرستان قزوین ضمن تشکر از همه دستگاهها و تشکلها که در هدایت کمک های مردمی و خیرین برای مقابله با این بیماری نقش ارزنده‌ای دارند گفت: امروز باید علاوه بر کمیت کمکها به کیفیت آنها نیز توجه داشت و برای رسیدن به این هدف در خصوص تولید تجهیزاتی نظیر ماسک و گان حتما باید علاوه بر استفاده از مواد مناسب از نظرات کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت بهره گرفت.

در این جلسه عباس افلاطونی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری با اشاره به استفاده نخست وزیر اسپانیا از شعر زیبای سعدی شاعر بزرگ کشورمان برای برانگیختن حس نوع دوستی در مردم کشورش افزود: فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی مردم ما همواره در طول تاریخ موجب تربیت فرزندانی شده که در کمک به هم نوع ها و هموطنان پیشقدم بوده اند و امروز نیز جلوه های این موضوع را در کمک به افراد مبتلا به ویروس کرونا و تلاش به منظور مقابله با گسترش این بیماری شاهد هستیم .

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری قزوین نقش نظارتی مردم و سازمان های مردم نهاد در سطح جامعه برای اجرای صحیح دستورالعمل های وزارت بهداشت و ستاد مبارزه با کرونا،را بسیار مهم خواند و در ادامه.بررسی تدابیر پیشگیرانه از خروج مردم از منازل  و تاکید بر اقدامات کنترلی و پیشگیرانه توسط مراجع مسئول و اهمیت توجه بیش از پیش بر ابعاد اجتماعی بیماری کرونا را متذکر گردید .

کارگروه ساماندهی جلب مشارکتهای مردمی درپیشگیری، کنترل و مقابله با بیماری کرونا روز سه شنبه ۱۹ فروردین ماه ۹۹ با حضور نمایندگان ادارات و دستگاههای اجرایی برگزار شد.