عمومی | دانشگاه حکیم سبزواری

گزیده ای از اقدامات حمایتی دانشگاه حکیم سبزواری برای مقابله با شیوع کرونا

دانشگاه حکیم سبزواری در راستای مسئولیت های اجتماعی خود از نخستین روزهای شیوع ویروس کرونا اقدام به انجام فعالیت های حمایتی درجهت کنترل و پیشگیری از شیوع این بیماری کرده است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه از جمله اقدامات حمایتی دانشگاه که با همیاری و جمع آوری کمک های شهروندان نیک اندیش و خیرین عزیز سبزواری محقق شد خرید یک دستگاه ونتیلاتور تنفس مصنوعی رسپینا با کمک خیرین علم و سلامت و موسسه خیرین بیمارستان واسعی برای بخش قرنطینه این بیمارستان بود.

در همین راستا با فراخوانی دیگری که از سوی دانشگاه حکیم سبزواری صورت گرفت و مورد استقبال شهروندان نوعدوست سبزواری صورت گرفت، خیرین علم و سلامت ۶۵ میلیون تومان به خرید کمپرسور مرکزی بیمارستان واسعی جهت ونتیلاتورها و۵۰ میلیون تومان به خرید دو ‌دستگاه الکتروشوک برای بیمارستان واسعی سبزوار کمک کردند.

همچنین کارکنان دانشگاه حکیم سبزواری در یک اقدام همدلانه ۴۷ میلیون تومان برای خرید تجهیزات حفاظتی و بهداشتی به مراکز بهداشت روستاها و شهرستان اهداء کردند.

از سویی با رایزنی های صورت گرفته با اساتید بین المللی جذب ۱۰۰۰ یورو از طریق ارتباطات بین الملل برای خرید تجهیزات و اقلام بیمارستانی از سوی اساتید مسلمان فرانسوی جمع آوری شد.

در بخش اقدامات اجتماعی دانشگاه حکیم سبزواری در روزهای شیوع کرونا در چندین بخش فعالیت داشت. از جمله این فعالیت ها راه اندازی سامانه مشاوره رایگان تلفنی در حوزه های روانشناختی، آسیبهای اجتماعی و ورزشی را با بهره مندی از اساتید مجرب و مشاوران توانمند مرکز مشاوره دانشگاه است.

در اقدامی دیگر با همکاری مشترک دو دانشگاه حکیم سبزواری و دانشگاه علوم پزشکی سبزوار سامانه تلفنی مشاوره رایگان بهداشت، ایمنی و محیط زیست جهت آگاهی بخشی به شهروندان عزیز سبزواری در راستای رعایت موارد ایمنی، بهداشت و پیشگیری از ابتلای شهروندان به ویروس کرونا بل توجه به به بازگشایی ادارات و اغاز فعالیتهای مشاغل مختلف راه اندازی شد.

همچنین با توجه به مشکلاتی که در این روزها برای کسب و کارها پیش آمده، دانشگاه حکیم سبزواری با همکاری شرکت دانش بنیان راه کسب و کار ایرانیان خدمات مشاوره رایگان کسب و کار را در بیش از ۲۰ حوزه تخصصی برای شهروندان راه اندازی کرد.

راه اندازی کارگاه تولید ماسک استریل و کارگاه تولید لباس اتاق عمل توسط متخصصان مرکز رشد دانشگاه حکیم سبزواری را از دیگر اقدامات حمایتی این نهاد علمی در برابر کرونا است.

همچنین دانشجویان جهادگر دانشگاه حکیم سبزواری از نخستین ورزهای شیوع کرونا در قالب گروه های به ضدعفونی و گندزدایی معابر شهری و پمپ های بنزین، توزیع بسته های اقلام بهداشتی در مناطق حاشیه شهر و مسافرین پرداختند.

از سوی دیگر۱۸۰ کیلو پرکلرین، ده هزار ماسک استریل تولید دانشگاه به بیمارستان واسعی ، نیروی انتظامی، فرمانداری و دادگستری سبزوار اهداء شد و ۲۵۰ بسته حمایتی بهداشتی شامل صابون مایع، ماسک استریل و آب ژاول(وایتکس) توسط شرکت تعاونی مهندسین ناظر ساختمانی سبزوار و خیریه دانشگاه حکیم سبزواری جهت توزیع در محلات آسیب پذیر اختصاص داده شد.

Source: خبر