عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

غربالگری۱۰۰درصدی مادران باردار شهرستان عسلویه در بسیج ملی مقابله با کرونا ویروس

جاسم زارعی افزود: با شیوع کرونا ویروس در کشور و آغاز طرح غربالگری، کارشناسان سلامت خانواده را مامور کردیم تا غربالگری مادران باردار را در اولویت قرار دهند که خوشبختانه این امر محقق شده و توانستیم همه مادران باردار شهرستان را تحت مراقبت‌های غربالگری قرار دهیم.
وی تصریح کرد: از طریق سامانه تلفنی  ۴۰۳۰ علاوه بر ۱۰۰درصد مادران باردار۷/۹۴ درصد سایر شهروندان نیز در طرح غربالگری کرونا ویروس تحت مشاوره قرار داده و از سطح سلامت آن‌ها مطمئن شدیم.

اولویت تیم‌های غربالگری را تماس با مادران باردار قرار دادیم


مسئول سلامت خانوده و طرح غربالگری مادران باردار شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه از پوشش کامل مادران باردار در طرح غربالگری کرونا ویروس خبر داد و گفت: جهت حفظ سلامت مادر و نوزاد اولویت تیم‌های غربالگری را تماس با مادران باردار قرار دادیم تا نسل آینده کشور تحت مراقبت و سلامت قرار بگیرند.
محدثه فخرایی ادامه داد: با توجه به قرار گرفتن در بحران ویروس covid-۱۹ اولویت تیم سلامت از جمله بهورزان، مراقبین سلامت و ماماها، غربالگری مادران باردار از نظر بررسی علائم تب و لرز، گلودرد، سرفه خشک و تنگی نفس و همچنین بررسی بیماری‌های زمینه‌ای در این گروه پرخطر را در دستور کار قرار دادند.
وی اضافه کرد: مادران باردار می‌توانند در صورت مواجهه با هر یک از علائم گفته شده، در سامانه خوداظهاری salamat.gov.ir ثبت نام کرده تا مراقبین سلامت و بهورزان ما در اسرع وقت پیگیری‌های لازم را به عمل آورند.

انتهای پیام/ م.ک- ۳۰۹۰