عمومی | دانشگاه علوم پزشکی مشهد

اقدامات درمانی بیماران کرونایی در خراسان رضوی به‌خوبی انجام شده است

نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در راستای مدیریت بیماری کرونا در استان خراسان رضوی گفت: امر درمان بیماران کرونایی در استان با وجود نوسانات آماری به‌خوبی انجام شده است.

به گزارش وب دا، دکتر محمد حسین بحرینی در دیدار ویدیوکنفرانسی با روسا و معاونان بهداشتی دانشگاه‌ها و دانشکده های علوم پزشکی خراسان رضوی، اظهار کرد: در ۵۰ روز کرونایی پشت‌سر گذاشته شده ۸۰ درصد فعالیت‌های کاری کلیه خادمان استان به‌ویژه استاندار خراسان رضوی به حوزه سلامت اختصاص یافته و از این بابت از تمامی کسانی که در این راستا تلاش کرده اند تقدیر و تشکر می‌کنیم.

وی با بیان اینکه امر درمان بیماران کرونایی در خراسان رضوی با وجود نوسانات آماری به‌خوبی انجام شده است، افزود: خوشبختانه با همت بالا و تلاش خستگی‌ناپذیر مدافعان سلامت مشکل و دغدغه‌ای در این خصوص وجود ندارد و همچنان تنها خواسته‌مان ادامه همکاری مردم با خادمان خود در حوزه سلامت است.

رییس قرارگاه مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد در رابطه با عمده علائم مشکوک به کرونا، تصریح کرد: تب، سرفه خشک، بی‌حالی، استخوان درد، ضعف جسمانی و حالت تهوع از جمله موارد مشکوک به ابتلا بوده و مردم می‌توانند با مراجعه به مراکز و آزمایشگاه‌های فعال در بحث کرونا به‌صورت رایگان تست‌های لازم را انجام دهند.

وی با بیان اینکه از ابتدای اسفند ماه سال گذشته تا ظهر دیروز ۱۹۵۰ بیمار مبتلا و ۳۳۱ فوتی کرونایی در خراسان رضوی داشته‌ایم، تاکید کرد: از این تعداد مورد مثبت کرونایی ۱۴۱۰ مورد در مشهد، ۶۳ مورد در گناباد، ۷۴ مورد در تربت‌حیدریه، ۱۵۹ مورد در تربت‌جام، ۸۵ مورد در نیشابور و ۱۵۹ مورد در سبزوار بوده است و از مجموع فوتی‌ها نیز ۲۴۶ نفر در  مشهد و ۸۵ نفر مابقی نیز در شهرستان‌های استان بوده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: بیش از ۷۵ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی در قالب ۱۲ شهرستان ،زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد و ۲۵ درصد مابقی نیز زیرپوشش خدمات دانشگاه‌های علوم پزشکی نیشابور، سبزوار، گناباد، تربت‌جام و تربت‌حیدریه هستند.

دکتر بحرینی گفت: سطح خدمات طرح ۴۰۳۰ در مناطق ۶ گانه استان به‌لحاظ جمعیت از ۸۰ تا ۹۸ درصد بوده، اما در شهر مشهد به‌جهت عدم پاسخگویی مردم این عدد  ۷۵ درصد است.

وی با ذکر این نکته که در روزهای اخیر خبر خوشی از سوی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر کنترل کووید ۱۹ و عدم انتقال آن در میان افراد مطرح شده است، افزود: امیدواریم که این وضعیت تا زمان ریشه‌کنی کامل ویروس کرونا ادامه یابد، هرچند که نباید از مراقبت‌های بهداشتی و اقدامات پیشگیرانه غافل شویم و احساس کنیم که همه‌چیز تمام‌ شده است، زیرا این ویروس ناشناخته بوده و به طرق مختلف وارد بدن می‌شود و باید همواره مراقب سلامتی‌مان باشیم.

در این جلسه نمایندگان ۶ گانه استان ضمن اعلام گزارش‌‌عملکردها به بیان مشکلات پرداختند و عمده نگرانی‌های موجود روسای دانشگاه‌ها و دانشکده های علوم پزشکی استان در فعالیت عادی مردم در روزهای سخت کرونایی، ایجاد تجمعات، فعالیت اصناف و بازاریان، بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، دسترسی سخت به ساکنان مناطق حاشیه‌شهر، حجم کاری بالا ی نیروهای بهداشت و درمان و نیز خستگی آنان و نبود نیروی جایگزین، تامین نیروی انسانی موردنیاز و تامین نیازهای مالی و دارویی بود.

{jcomments on}