عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

۳۷ درصد تخت‌های بیمارستانی پیش‌بینی شده برای بیماری کرونا در چهارمحال و بختیاری اشغال است

وبدا; معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: هم‌اینک ضریب اشغال تخت‌های بیمارستانی در چهارمحال و بختیاری ۳۷ درصد است که نشان‌دهنده ظرفیت تخت‌ها در استان برای مقابله با کرونا است.
به گزارش وبدا; دکتر فریدون رحمانی افزود: کرونا در بین ویروس‌ها جز ویروس‌های با ابعاد بزرگ دسته‌بندی می‌شود.
وی با اشاره به اینکه خوشبختانه این بیماری در ایران وضعیت وخیمی ندارد ، افزود: در حال حاضر ۳۵۰ تخت فعال، ۵۰ تخت ویژه و ۵ بیمارستان در چهارمحال و بختیاری درخصوص بیماری کرونا پیش‌بینی شده است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ادامه داد: انتشار کووید۱۹ یک حالت انفجاری و غافلگیرانه دارد ،امری که بسیاری از کشورها را دچار مشکلات زیادی کرد، به همین دلیل باید برای این رفتار کرونا آماده باشیم.
دکتر رحمانی خاطرنشان کرد: میانگین طول مدت، از زمان تهیه نمونه از فرد مشکوک تا ارسال به آزمایشگاه و انجام آزمایشات تخصصی در مجموع برای تشخیص ابتلا یک فرد به کروناویروس در استان حدود ۲۴ ساعت زمان لازم است.
وی اضافه کرد: در حال حاضر ظرفیت انجام روزانه ۱۰۰ تا۶۰ نمونه‌برداری در چهارمحال و بختیاری وجود دارد.

دکتر رحمانی یادآور شد: ۷۷ نفر متخصص و فوق تخصص و ۸۵ نفر از کادر پرستاری و پیراپزشکی در چهارمحال و بختیاری به صورت داوطلبانه برای موقع بحران اعلام آمادگی کردند.
وی ادامه داد: طبق توزیع پراکندگی تجمعی مرگ‌های قطعی کووید۱۹ در چهارمحال و بختیاری، شهرستان‌های شهرکرد و بروجن بر حسب جمعیت بیشترین آمار فوت را به خود اختصاص دادند، بعد از آن لردگان، کیار و فارسان بیشترین مرگ و میر را داشتند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد تاکید کرد: ۱۳ درصد مبتلایان به کروناویروس در چهارمحال و بختیاری مربوط به مناطق روستایی و ۸۷ درصد دیگر در مناطق شهری ساکن هستند.