عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

تشریح اقدامات و خدمت‌رسانی بسیج جامعه پزشکی در شهرستان کوهرنگ

وبدا; سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان کوهرنگ اقدامات و خدمت‌رسانی بسیج جامعه پزشکی در شهرستان کوهرنگ را تشریح کرد.
به گزارش وبدا; مهندس حشمت‌الله  منصوری افزود: بسیج جامعه پزشکی شهرستان کوهرنگ با برنامه‌ریزی و تشکیل تیم‌های مختلف برای مقابله با ویروس کرونا از همان ابتدای شیوع بیماری فعالیت خود را در این شهرستان آغاز کرد.
وی ادامه داد: در این راستا جهادگران سلامت بسیج جامعه پزشکی شهرستان کوهرنگ برای کنترل ویروس کرونا در چهار مبادی ورودی شهرستان شامل کوه تاراز (اندیکا به کوهرنگ)، آبحره (چادگان به کوهرنگ)، حیدر آباد( فارسان به کوهرنگ) و افسر آباد (اردل به کوهرنگ) مستقر شدند و ضمن ارائه آموزش‌های لازم با انجام تب‌سنجی و بررسی علائم کلینیکی مسافران ورودی، نسبت به جداسازی افراد آلوده احتمالی اقدام کردند.
سرپرست مرکز بهداشت شهرستان کوهرنگ عنوان کرد: همچنین در ایستگاه‌های سلامت ضمن آموزش مداوم به مردم شهرستان به بیماریابی احتمالی پرداختند.
منصوری با اشاره به پراکندگی روستای شهرستان کوهرنگ و صعب‌العبور بودن راه‌های ارتباطی شهرستان، افزود: با وجود این مشکلات تیم‌های بیسج جامعه پزشکی با برنامهیریزی دقیق و با فراهم نمودن پمپ‌های سمپاشی اقدام به گندزدای معابر ، منازل و اماکن عمومی نمود.
وی خاطر نشان کرد: به جهت عدم تجمع مردم در مکان‌هایی که موادگندزدا توزیع می‌شد، تیم‌های بسیج جامعه پزشکی شهرستان کوهرنگ علاوه بر برپایی ایستگاه‌های ثابت با راه‌اندازی ایستگاه‌های سیار و تیهه محلول‌های ضدعفونی و گندزدا با مراجعه به درب منازل اقدام به تحویل مواد گندزدا به خانوارها نمودند.
سرپرست شبکه بهداشت شهرستان کوهرنگ اضافه کرد: تیم‌های بسیج جامعه پزشکی همچنین در امر غربالگری اولیه جمعیت تحت پوشش، غربالگری گروه‌های پرخطر، اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، پیگیری خوداظهاری‌ها از طریق سامانه سیب و... بصورت شبانه‌روزی فعالیت و همکاری داشتند.
منصوری تاکید کرد: تلاش مجموعه بسیج جامعه پزشکی شهرستان کوهرنگ در راستای پیشگیری، کنترل و آموزش تا زمان ریشه‌کنب و از بین رفتن ویروس کرونا ادامه خواهد داشت.