عمومی | معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

خدمات ویژه پستی را در خانه دریافت کنید

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، این روزها که در خانه ماندن توصیه می‌شود این اقدام به رفع دغدغه تعداد بسیاری برای ارسال مرسوله‌های پستی کمک می‌کند تا در خانه بمانند و با آسودگی خاطر آنچه یک دفتر خدمات پستی ارائه می‌کند را دریافت کنند و پیگیری وضعیت مرسوله خود تا زمان رسیدن به دست گیرنده را انجام دهند.

ارائه خدمات پست آن هم به صورت غیر حضوری در قالب «پیشخوان مجازی پستی تاپین» توسط شرکت دانش بنیان توسعه تجارت هوشمند ماد ویژگی‌های پلتفرم پستی «تاپین» فراهم شده است. ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی با حمایت خود از این طرح دانش‌بنیان‌ها را در رسیدن به مقصد یاری کرد.

مهرداد ملک محمدی، مدیرعامل شرکت توسعه تجارت هوشمند ماد ویژگی‌های پلتفرم پستی «تاپین» درباره این اقدام گفت: این پلتفرم دانش بنیان با همکاری شرکت ملی پست به نتیجه رسید و توسط آن امکانات کامل یک دفتر پستی برای کاربر فراهم می‌شود. کسب و کارها غیرحضوری می‌توانند خدمات پستی را در سراسر کشور دریافت کنند.

وی ادامه داد: این سیستم به تمامی دفاتر پستی کشور متصل است و در آن کلیه فرایندهای ثبت و صدور بارنامه به صورت آنلاین انجام می‌شود. پس از ثبت کلیه مرسولات به صورت روزانه توسط شرکت پست از محل فرستنده در سراسر کشور جمع‌آوری و ارسال می‌شود . این اقدام امکان ارائه خدمت به ۶۰ هزار مرسوله پستی را در ماه فراهم کرده است همچنین در سال ۳۰۰ هزار مرسوله ریلی از طریق پیشخوان مجازی پست تاپین ارسال می‌شود .


ملک محمدی همچنین بیان کرد: دریافت خدمات از این پیشخوان مجازی علاوه بر کاهش هزینه‌ها، حذف مراجع به دفاتر پستی را به همراه دارد.البته دفتر مجازی پستی تاپین امکانات ویژه دیگری شامل جمع‌آوری بسته پستی از محل ارسال کننده توسط ماموران پست سراسر کشور، محاسبه آنلاین نرخ (بر اساس لیست تعرفه خدمات پستی)، صدور آنلاین بارکد یا کد رهگیری پستی، صدور فاکتور استاندارد پستی به صورت آنلاین و ارسال پیامک کد رهگیری دارد.

بر اساس این گزارش، شرکت ها و کسب و کارها برای عضویت رایگان در این سامانه می‌توانند به آدرس اینترنتی https://www.tapin.ir مراجعه کنند.

پایان پیام/۲۵