عمومی | دانشگاه شهید مدنی آذربایجان

قدردانی دکتر ولی زاده رئیس دانشگاه شهید مدنی آذربایجان از همراهی اساتید و دانشجویان در پیشبرد برنامه آموزش الکترونیکی دانشگاه و دعوت از آنها برای همکاری و همدلی بیشتر برای برون رفت از مشکل پیش آمده.

قدردانی دکتر ولی زاده رئیس دانشگاه شهید مدنی آذربایجان از همراهی اساتید ارجمند و دانشجویان عزیز در پیشبرد برنامه آموزش الکترونیکی دانشگاه و دعوت از آنها برای همکاری و همدلی بیشتر برای برون رفت از مشکل پیش آمده:
بنام خدا
همانطور که استحضار دارید مدتی است جامعه جهانی و مردم عزیز ایران با چالش و بحران سختی روبه رو شده است و این موضوع، زندگی و همه فعالیتهای بشری را تحت الشعاع قرار داده و از حالت عادی خارج نموده است. ضمن قدردانی صمیمانه از تلاش ها و فداکاری کادر درمانی کشور، سلامتی و توفیقات هر چه بیشتر عموم هموطنان عزیزمان را از ایزد منّان خواستاریم. در این میان جایگاه علم و دانشگاه بیش از پیش بر همگان نمایان شده و همه، چشم امیدشان به لطف و عنایت حق تعالی، متولیان و دانشمندان عرصه طبابت و حوزه سلامت است تا به لطف خدا ؛ همکاری ؛ همدلی مسئولین و جهاد علمی متخصصان ، بساط این بیماری منحوس و بلای عالم گیر، از روی زمین برچیده شود.
با توجه به تعطیلی فعالیتهای آموزشی در دانشگاهها به دلیل مشکل پیش آمده، و پیرو سند ابلاغ شده آز طرف وزارت متبوع و تاکید به برگزاری  کلاسهای آموزشی به صورت الکترونیکی، از روزهای آغازین تعطیلی دانشگاهها، معاونت آموزشی با همکاری معاونت پژوهشی و به ویژه با تلاشهای ارزشمند مدیریت فناوری اطلاعات، پس از جلسات زیاد اعم از شوراهای آموزشی وجلسات اجرایی - تخصصی، مقدمات برگزاری این کلاس ها را فراهم نمود.
از همان ابتدا، هدف اصلی، فراهم نمودن شرایط لازم برای برگزاری کلاسها به شیوه آنلاین بود تا آموزش از طریق ارتباط موثرو پویای اساتید با دانشجویان با کیفیتی بهتر انجام گیرد؛ اما با توجه به محدودیت در سرعت اینترنت، به ویژه برای عده قابل توجهی از دانشجویان، که می توانست برگزاری موفق این شیوه را تحت الشعاع قرار دهد، نظر براین شد که شیوه ارائه به صورت آفلاین در اولویت قرار گیرد شیوه ای که در حال حاضرهم برقرار است. با وجود سعی همکاران جهت رفع مشکلات موجود به ویژه مشکلاتی که پس از آغاز آموزش مجازی، از طرف دانشجویان و برخی ازاساتید منعکس شده است، با توجه به اینکه آموزش مجازی در این سطح برای اولین بار در دانشگاه در حال انجام است،  طبیعتا هنوز هم مشکلاتی وجود دارد که امیدواریم با همت همکاران محترم و انعکاس آنها از طرف دانشجویان عزیز به حداقل ممکن برسد تا بتوانیم در محیطی آرام و با روحیه همدلی و همکاری با کیفیت هر چه بهتر فعالیتهای آموزشی این نیمسال تحصیلی را با موفقیت به پایان برسانیم.
همچنین از آنجا که در خصوص تمدید نیمسال و برگزاری کلاس های فشرده  و ارائه دروس عملی در تابستان یا انتقال آنها به ترم بعدی و چگونگی حذف درس، دروس یا نیمسال، اختیارات نسبتا کافی به دانشگاهها محول شده است، از این طریق نیز تصمیمات اتخاذ گردیده و می گردد تا مشکلات دانشجویان عزیز به حداقل برسد.
اینجانب ضمن قدردانی از همراهی و همکاری های اساتید بزرگوار و دانشجویان عزیز در اجرای آموزش الکترونیکی دانشگاه، امیدوارم همه ما، شرایط ویژه و بحرانی پیش آمده را در نظر بگیریم و با همدلی و هم افزایی و استفاده حداکثری از امکانات موجود، این نیمسال تحصیلی را نیز با موفقیت به انجام برسانیم و با صبر و تحمل بیشتر و انتقال مشکلات به مسئولین ذیربط در رفع آنها و بهبود کیفیت آموزش گام برداریم.
درخواست اینجانب از اساتید بزرگوار و ارجمند دانشگاه این است که مثل همیشه با همکاری بیشتر و تلاش مضاعف و استفاده حداکثری از ظرفیت موجود و استفاده از روشها و راهکارهای ابتکاری مکمل، بستر و فرایند یادگیری را برای دانشجویان عزیز، که عمدتا با مشکلاتی از قبیل دسترسی به اینترنت سریع و ... روبه ور هستند، آسان بکنند.
با همکاران محترم دراین شرایط کاری سخت، در تلاش هستیم  تا درآینده نزدیک، امکان برگزاری آنلاین کلاس ها را هم فراهم بکنیم؛ هر چند بخوبی می دانیم که این روش هم مشکلات خاص خود را خواهد داشت و راه موفقیت در این مسیر جز با تلاش مضاعف، وقف زمان بیشتر و با استفاده درست از امکانات موجود و از همه مهمتر، همدلی و همراهی بیشتر بین اساتید، دانشجویان و مسئولین دانشگاه میسر نخواهد بود. امیدوار و مطمئن هستم که به یاری خداوند این مشکل را به راحتی پشت سر خواهیم گذاشت و بحران موجود را به فرصتی سودمند برای دانشگاه تبدیل خواهیم کرد.
خوشحالم که خدمت شما عرض نمایم در کنار مشکلات مطروحه، بازخوردهای خوب و امیدوارکننده ای هم از طرف دانشجویان عزیز و اساتید بزرگوار در خصوص آموزش الکترونیکی موفق و مفید به شیوه موجود داشتیم و لذا امیدواریم این شیوه با مکمل شیوه آنلاین در آینده نزدیک، موجبات موفقیت در این مسیر را فراهم کند. شایسته یادآوری است که در مورد دانشجویان محترمی که نمی توانند به هر دلیلی از آموزش الکترونیکی بهره ببرند تدابیر و تسهیلاتی در نظر گرفته شده است که به صورت شفاف در اطلاعیه معاونت آموزشی دانشگاه، موجود است و دانشجویان عزیز می توانند از آن تسهیلات استفاده نمایند.
در پایان ضمن قدردانی از همکاریهای همه شما عزیزان، سلامتی و سربلندی و ایام خوش برای شما در کنار خانواده های محترم آرزو می کنم.