عمومی | بنیاد ملی نخبگان

نقش مهم بازدیدهای تخصصی در اشتغال نخبگانی

داود فیض؛ رییس بنیاد نخبگان استان سمنان در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان با اشاره به نقش مهم برگزاری برنامه‌های تجلیل و تکریم، گفت: بنیاد نخبگان استان با همکاری همه دستگاه‌های درون‌استانی و با تشکیل کارگروه و تعیین سنجه‌های نخبگانی، در چهل‌سالگی انقلاب از ۴۰ نفر از سرآمدان و مستعدان‌برتر استان در حوزه‌های مختلف تجلیل کرد.

وی با اشاره به اینکه این افراد در سه سطح اساتید، دانشجویی و دانش‌آموزی تقسیم‌بندی شده بودند، افزود: شناسایی برگزیدگان این مراسم با همکاری دانشگاه‌ها و پارک‌های علم‌وفناوری استان صورت گرفت.

فیض با اشاره به ضرورت تحقق اهداف تعیین‌شده در بیانیه گام دوم انقلاب، ادامه داد: بنیاد نخبگان استان سمنان در راستای محورهای این بیانیه، برنامه‌ای را در قالب مسابقه اجرایی‌سازی بیانیه گام دوم انقلاب در سطح کشوری برگزار کرد. علاوه بر آن، تلاش شد در قالب برگزاری نشست‌های تخصصی با حضور سرآمدان و دانشگاهیان زمینه‌های اجرایی‌سازی این بیانیه توسط نخبگان بومی مورد بررسی قرار بگیرد.

رییس بنیاد نخبگان استان سمنان در ادامه با اشاره به اهمیت برگزاری بازدیدهای تخصصی از شرکت‌های دانش‌بنیان، اظهار داشت: در این بازدیدها ضمن آشنایی بیشتر تولیدکنندگان و صنعتگران با توان و ظرفیت نیروی‌های نخبگانی بومی، مستعدان‌برتر نیز از چالش‌ها و مشکلات موجود در بخش‌های مختلف صنعت و تولید آگاه می‌شوند؛ در این موارد اگر بازدیدها به صورت تخصصی و هدفمند برگزار شود، نتایج بسیار مثبتی در پی خواهند داشت.

وی در پایان جهت‌دهی به فعالیت‌های مستعدان‌برتر را یکی دیگر از نتایج برگزاری بازدیدهای تخصصی برشمرد و خاطرنشان کرد: در موارد متعدد، حضور در این برنامه‌ها‌ می‌تواند زمینه‌سازی مناسبی برای اشتغال آینده جامعه مستعدان‌برتر دانشگاهی باشد.