عمومی | دانشگاه علوم پزشکی جهرم

همکاری اصناف در رعایت اصول بهداشتی نقش مهمی در پیشگیری از کرونا ویروس دارد/ در تعطیلات سال جدید ۲۵ نانوایی در جهرم پلمب شد - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸


این روزها با توجه به شیوع کرونا ویروس در شهرستان و انتقال آسان این بیماری از فرد به فرد دیگر، رعایت اصول بهداشتی از سوی اصناف تولید و عرضه مواد غذایی و به خصوص نانوایی ها بسیار مهم است. همکاری صنوف در رعایت اصول بهداشتی می تواند نقش موثری در پیشگیری از کرونا ویروس در شهرستان داشته باشد.

به گزارش وبدا جهرم؛ دکتر سید مجید ارجمند معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: در راستای پیشگیری از کرونا ویروس و حفظ سلامت مردم، نظارت ما بر نانوایی ها تشدید شده است. در تعطیلات سال جدید از یکم تا پانزدهم فروردین ماه ۹۹، ۷۶ اخطاریه از سوی کارشناسان بهداشت محیط دانشگاه برای تعدادی از نانوایی های سطح شهرستان صادر شد که با نانوایی های متخلف برخورد و ۲۵ مورد از آنها پلمب گردید.

وی در ادامه بیان کرد: عدم رعایت اصول بهداشتی و همکاری نکردن این تعداد از نانوایی ها با بازرسین بهداشت محیط دانشگاه موجب پلمب شدن آنها گردید.

به گفته وی در روز های آغازین شیوع کرونا ویروس در شهرستان جهت پیشگیری از آن، از سوی معاونت بهداشتی دانشگاه برای اعضای اتحادیه نان شهرستان جلسه برگزار گردید و مقرر شد کلیه نانوایی ها برای جلوگیری از آلوده کردن میز و پیشخوان، نان را پس از سرد کردن در پلاستیک بسته بندی و به مشتری تحویل دهند.

دکتر ارجمند افزود: از شهروندان عزیز تقاضا می شود جهت پیشگیری از انتقال ویروس از سرد کردن و قرار دادن نان در دستمال و ... بر روی میز نانوایی خودداری کنند.