عمومی | دانشگاه علوم پزشکی مشهد

پیام رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد به مناسبت روز جهانی بهداشت

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در پیامی ضمن تبریک روز جهانی بهداشت به تمامی دست اندرکاران حوزه سلامت تاکید نموده است: امسال سازمان جهانی بهداشت "تقویت پرستاری و مامایی برای دستیابی به سلامت برای همه توسط همه" را به عنوان شعار سال تعیین نموده است که نشان از اهمیت این موضوع در ارتقاء سلامت جامعه دارد.

دکتر سید محمد حسین بحرینی در این پیام آورده است: پرستاران و ماماها نقش موثری در مراقبت های اولیه بهداشتی، پیشگیری و مدیریت بیماری ها، ارتقاء سلامت باروری، کاهش مرگ و میر مادران باردار و نوزادان دارند و این امر نشان از نقش کلیدی این گروه ها در ارتقاء شاخص های بهداشتی و داشتن جامعه سالم دارد.

سازمان جهانی بهداشت در سال جاری تلاش می کند اهدافی از جمله ایجاد موجی از قدردانی عمومی برای خدمات پرستاران و ماماها و نقش آن ها در ارائه خدمات سلامت، ارتقاء جایگاه پرستاران و ماماها در میان نیروهای سلامت و سرعت بخشیدن به پشتیبانی ها و سرمایه گذاری ها درباره پرستاران و ماماها را دنبال کند و این رویکردی است که سالیان متمادی است در جمهوری اسلامی ایران نسبت به آن توجه و تاکید شده است.

بیش از ۱۰۰ سال است که از آموزش نخستین گروه مامایی در ایران می گذرد و دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز  یکی از قدیمی ترین دانشکده های  کشور است که در راستای تربیت نیروی توانمند و ماهر راه اندازی شده است و در حال حاضر در تمامی مقاطع از کارشناسی تا دکترای تخصصی و اکثر رشته ها فعال است.

دانش آموختگان مامایی و پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حال حاضر در اقصی نقاط کشور و استان خراسان رضوی در مشاغل آموزشی، درمانی و بهداشتی در حال فعالیت اند و نقش موثری در ارتقاء سلامت جامعه دارند و  در شرایط کنونی که شیوع ویروس کووید-۱۹ به یک معضل جهانی تبدیل شده است، به عنوان مدافعان خط مقدم نظام سلامت در کنار پزشکان در کمک به درمان بیماران و شناسایی افراد مبتلا نقش کلیدی را ایفا می کنند.

در این میان نقش بهورزان، مراقبین بهداشتی و تمامی کسانی که در عرصه بهداشت در حال فعالیت هستند نیز ستودنی است، این عزیزان به عنوان سربازان خط مقدم نظام سلامت در این روزهایی که ویروس کووید-۱۹ در کشور شیوع پیدا کرده است با روحیه جهادی و ایثارگرانه با اجرای طرح های غربالگری و شناسایی به موقع بیماران و مراقبت از آنان در منزل  تا زمان بهبودی نقش موثری در این عرصه ایفا می کنند.

ضمن تبریک روز جهانی بهداشت و سپاس و تشکر فراوان از تعهد و اخلاص تمامی تلاش گران عرصه سلامت ، سلامتی، توفیق روزافزون و سربلندی را برای شما عزیزان که در جای جای استان خراسان رضوی در حال خدمت به مردم هستید از درگاه ایزد منان مسئلت می نمایم.

{jcomments on}