عمومی | دانشگاه علوم پزشکی جهرم

کوتاهی در رعایت اصول بهداشتی، موجب بسته شدن ۴۵ مرکز عرضه و توزیع مواد غذایی در جهرم شد - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸


خواربار فروشی ها و میوه فروشی ها به دلیل عدم رعایت اصول بهداشتی بیشترین موارد پلمب را در نوروز ۹۹ در جهرم داشته اند.


به گزارش وبدا جهرم؛ دکتر محمد رحمانیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به ۷۵ اخطاریه به مراکز عرضه و فروش مواد غذایی  در جهرم و پلمب شدن ۴۵ مورد از آنها از یکم تا پانزدهم فروردین ماه ۹۹ اظهار داشت: به دلیل شیوع  کرونا ویروس در جهرم  و رعایت اصول بهداشتی که یکی از مهم ترین اقدامات در پیشگیری از انتقال این ویروس به افراد است، تشدید نظارت از سوی کارشناسان بهداشت محیط  بر مراکز عرضه و تولید مواد غذایی در تعطیلات سال جدید، بیش از پیش صورت گرفته است.

وی گفت: در این ایام ۱۸ اخطاریه از سوی بازرسین بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه به تعدادی از خواربار فروشی های جهرم  در خصوص عدم رعایت اصول بهداشتی داده شده است که از این تعداد، ۱۰ خواربار فروشی  متخلف پلمب و بسته شده است.

به گفته وی در این ایام تعطیلات، ۱۵ اخطاریه برای تعدادی از میوه فروشی ها، ۱۳ اخطاریه برای تعدادی از فروشگاه های بزرگ، زنجیره ای و هایپرمارکت، ۱۳ اخطاریه برای تعدادی از قصابی های سطح شهرستان صادر شد که به دلیل عدم رعایت اصول بهداشتی ۷ میوه فروشی، ۳ مورد از فروشگاه های بزرگ، زنجیره ای و هایپرمارکت و ۶ قصابی پلمب شد.

وی با اشاره به اخطاریه های پلمب برای ۴ قنادی، ۲ آجیل فروشی، ۷ مرغ فروشی، ۱۰ کافه و قهوه فروشی  در ایام تعطیلات نوروز ۹۹ در سطح شهرستان جهرم گفت: با وجود اخطاریه و هشدار ها جهت رعایت اصول بهداشتی ۴ قنادی، ۲ آجیل فروشی، ۶ مرغ فروشی و ۶ کافه و قهوه فروشی پلمب و بسته شدند.

وی تا کید کرد: بر اساس دستور وزارتخانه برای جلوگیری از اجتماعات غیر ضروری که نقش مهمی در پیشگیری از شیوع کرونا ویروس دارد، اصناف غیر ضروری در شهرستان می بایست تا ۲۳ فروردین ماه ۹۹ بسته باشند. در صورت باز بودن آنها به طور جدی برخورد خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: همشهریان عزیز می توانند هر گونه شکایت بهداشتی خود را با سامانه دریافت شکایت مردمی وزارت بهداشت ۱۹۰ بصورت شبانه روزی در میان بگذارند تا در اسرع وقت به شکایات رسیدگی شود.