عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

بازدید دکتر زالی از خط تولید مواد ضدعفونی کننده هلدینگ HNT/ توزیع رایگان ۱۶۰ هزار بطری مواد ضدعفونی کننده دست در بیمارستان ها



با حضور فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران ۱۶۰هزار بطری مواد ضد عفونی کننده دست به صورت رایگان به ۲۰ بیمارستان در استان تهران و همچنین استان هایی که بیشترین میزان ابتلا به کرونا را داشته اند توسط هلدینگ HNT توزیع شد.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ، دکتر علیرضا زالی فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران امروز یکشنبه در بازدید از خط تولید مواد ضد عفونی کننده هلدینگ HNT اظهار کرد: هلدینگ HNT شامل ۱۴ شرکت دانش بنیان است که پنج یک از این شرکت ها در فرایند مقابله با ویروس کووید ۱۹ مشارکت مستقیم دارند.

وی ادامه داد: ما امروز شاهد تحقق یک رکورد در این حوزه هستیم، آنچه که به عنوان یک خط مستمر تولید مواد ضدعفونی کننده با حداکثر مطلوبیت، کیفیت و استاندارد شاهد تحقق تولید و توزیع آن هستیم خوشبختانه در مدت زمانی کمتر از یک هفته شکل گرفته است.

وی اضافه کرد: امیدواریم هفته آینده شاهد گسترش زنجیره تولید ماسک N۹۵ استاندارد مورد نیاز تیم های پزشکی که در خط مقدم ارائه خدمات هستند، باشیم.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر با بیان اینکه تا کنون تولید۵۳ قطعه دستگاه اکسیژن ساز در ذیل این شرکت های دانش بنیان صورت گرفته است، گفت: ۱۷ مورد نیز در آستانه تحویل است و به دلیل جایگاه مهمی که دستگاه کمپرس اکسیژن در مراکز درمانی برای درمان بیماران مبتلا به کووید ۱۹ دارد، این مسئله کمک شایان توجهی را به تیم های درمانی خواهد کرد.

دکتر زالی ادامه داد: امیدواریم یکی دو ماه آینده در مجموعه شرکت های دانش بنیان شاهد تولید ایزوپروپیل الکل هم که از نظر فنی کاری دشوار در حوزه صنعت محسوب می شود، باشیم.

ب ه گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی هلدینگ دانش بنیان HNT مشتمل بر ۱۴ شرکت دانش بنیان در عرصه های مختلف فناوری و تولید است که با ۶۴۰۰ نفر نیروی انسانی در کشور در حال فعالیت است که در طول یک ماه گذشته پنج شرکت دانش بنیان این هلدینگ اقدام به احداث خط تولید مواد ضدعفونی کننده دست با ظرفیت روزانه ۳۰ هزار عدد بطری و توزیع ۳۰۰ هزار عدد بطری مواد ضدعفونی کننده دست به صورت رایگان به بیمارستان های تهران و استان هایی که بیشترین ابتلا به کرونا را داشته اند کرده است.

توزیع ۴۰۰ هزار عددماسک، ۲۹۰ عدد گان در بیمارستان های تهران و استان ها از دیگر اقدامات این هلدینگ بوده است.

همچنین در این هلدینگ خط تولید ۲۸۵ هزار عدد انواع ماسک های N۹۹ ، N۹۵ و ماسک های جراحی بر اساس تکنولوژی نانو و ۱۰۰ میلیون عدد انواع ماسک احداث شده است.

انتهای پیام/

کدخبرنگار: ۷۷۰۳م.ر