عمومی | دانشگاه علوم پزشکی مشهد

مدیریت مناسبی در ارائه خدمات به بیماران کرونایی و غیر کرونایی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد شکل گرفته است

جانشین رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در قرارگاه مبارزه با کرونا اظهار کرد: مدیریت مناسبی که در زمینه بیماران کرونایی و غیر کرونایی در مناطق زیر پوشش دانشگاه صورت گرفت، موجب شد این دانشگاه کمترین مشکلی در این زمینه نداشته باشد.

به گزارش وب دا، دکتر شاپور بدیعی در چهارمین نشست قرارگاه دانشگاهی کرونا خاطر نشان کرد: همزمان با شیوع ویروس کووید-۱۹ هماهنگی و برنامه ریزی های لازم در راستای خدمات رسانی، پیشگیری و کنترل این بیماری در مناطق زیر پوشش دانشگاه صورت گرفت و در این زمینه بیمارستان های دکتر علی شریعتی، قائم(عج) و امام رضا(ع) برای پذیرش بیماران کرونایی اختصاص یافت.

وی خاطر نشان کرد: مشخص شدن بیمارستان های معین و همکاری بخش خصوصی در این زمینه برای پذیرش بیماران غیر کرونایی موجب شد دانشگاه خدمات رسانی به این دسته از بیماران را نیز به شکل مناسبی مدیریت کند و با مشکلی در این زمینه مواجه نشود.

مسئول کارگروه مراقبت و درمان کووید-۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: در این مدت علیرغم افزایش ۱۴ درصدی آمار اورژانس ۱۱۵ در زمینه بیماران قلبی و عروقی اما میزان فوتی این دسته از بیماران کاهش یافته است که این امر نشان از هماهنگی و همکاری بسیار مناسبی است که شکل گرفت.

دکتر بدیعی با بیان اینکه کادرهای پزشکی، پرستاری و پرسنل فعال در مراکز خط مقدم مبارزه با کرونا حداکثر تلاش خود را برای مهار و ریشه کنی این ویروس دارند تصریح کرد: در این مدت ۱۱۰ نفر از کادر پرستاری دچار علائم و یا ابتلا به بیماری کووید-۱۹ شدند که با مراقبت های ویژه ای که از آنان انجام شد به فضل الهی آسیبی به آنان وارد نشده است و بهبودی خود را به دست آورده اند.

وی با بیان اینکه پرستاران شاغل در مراکز درمانی در شرایطی به بیماران مبتلا به کرونا خدمات ارائه می دهند که معوقات کارانه آنان به بیش از یک سال می رسد تاکید کرد: هر چند در حال حاضر مسائل مالی ومعیشتی کوچکترین اهمیتی برای ارائه خدمات پرستاران ندارد و به شکل مناسبی در حال خدمت هستند اما لازم است این مسئله با جدیت پیگیری شود تا بتوانیم بخشی از زحمات آنان را جبران کنیم.

{jcomments on}