عمومی | دانشگاه علوم پزشکی مشهد

هیچ مشکلی در امر پذیرش و درمان بیماران کرونایی وجود ندارد

رییس قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کووید-۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر هیچ مشکلی در امر پذیرش و درمان بیماران کرونایی وجود ندارد و با وجود تخت‌ها و مراکز پیش‌بینی شده پشتیبان برای بیماران کرونایی، خوشبختانه تاکنون نیازی به استفاده از آنان نبوده است.

دکتر سید محمد حسین بحرینی در دیدار با جمعی از مسئولان و پرسنل دانشگاه ضمن تقدیر و تشکر و خداقوت ویژه به عموم پزشکان، پرستاران، به‌خصوص کادر درمانی کرونایی‌ها، گفت: از ابتدای شیوع کووید ۱۹ در کشور و استان شاهد حضور مستمر مدافعان سلامت هستیم، عزیزانی که به جهت سختی شرایط موجود مدت‌های زیاد از خانواده‌های خود به‌دور بودند.

وی بیان کرد: در این ایام اقدامات قابل توجهی برای درمان عموم بیماران اعم از کرونایی و غیرکرونایی صورت پذیرفت و اینگونه نبود که بگوییم به واسطه شیوع کرونا فقط به بیماران کرونایی رسیدگی شده و سایر بیماران مورد رسیدگی و درمان قرار نمی‌گیرند.

دکتر بحرینی گفت: از همکاری و حمایت نماینده ولی فقیه و امام جمعه مشهد، استانداری، فرمانداری، آستان قدس رضوی، شهرداری، بسیج جامعه پزشکی، بسیج دانشجویی، واحدهای صنعتی تولیدکننده اقلام و تجهیزات پزشکی و عموم مردمی که داوطلبانه به یاری مدافعان سلامت آمدند تقدیر و تشکر می‌نمایم.

وی خاطر نشان کرد: در این مدت حمایت های بی دریغ نیروهای مسلح اعم از سپاه، ارتش ، نیروی انتظامی و مرزبانان غیور قابل ستایش است و مساعدت های همه مدیران کل استان و ادارات تابعه در موفقیت های دانشگاه نقش تعیین کننده ای داشته است.

رییس قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کووید-۱۹ با بیان اینکه خوشبختانه با همکاری مردم گام‌های بلندی در جهت عدم تکثیر و انتقال ویروس کرونا و کنترل آن در بحث پیشگیری و درمان برداشته شد، خاطرنشان کرد: در این مدت همکاری مراکز درمانی خصوصی را به عنوان مراکز معین‌ درمانی قلب و عروق، مغز و اعصاب، زنان و زایمان، آزمایشگاهی و مسمومیت شاهد بودیم که از این بابت از تک‌تک این مجموعه‌ها تقدیر و تشکر می شود.

دکتر بحرینی اضافه کرد: همچنین باید به عرض همشهریان عزیز برسانم که با وجود تخت‌ها و مراکز پیش‌بینی شده اضافه برای بیماران کرونایی، خوشبختانه تاکنون نیازی به استفاده از آنان نبوده و ۳ مرکز درمانی قائم(عج)، امام رضا(ع) و شریعتی مشهد پاسخگوی نیازها بوده اند و نه تنها با کمبود تخت مواجه نشدند، بلکه تخت خالی هم دارند و اخبار غیر موثق مطرح شده در خصوص تکمیل ظرفیت و عدم پذیرش بیماران کرونایی حاد و نیازمند بستری به هیچ عنوان تایید نمی‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد ضمن قدردانی از حوزه بهداشت دانشگاه ونقش موثر و مهم آنان در پیشگیری و کنترل بیماری کووید-۱۹ اظهار کرد: در اجرای طرح مهم غربالگری ملی کرونا تا کنون ۷۶ درصد از جمعیت زیر پوشش دانشگاه معادل ۳ میلیون و ۹۴۰ هزار نفر زیر پوشش قرار گرفته اند و امیدواریم به زودی این پوشش به ۱۰۰ درصد برسد.

{jcomments on}