عمومی | دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه

تا کنون حدود ۱۹۰ هزار آزمایش کرونا در کشور انجام شده است

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۲۴۸۳ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد.

دکتر جهانپور گفت:  با احتساب موارد جدید، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵۸۲۲۶ نفر رسید.

وی عنوان کرد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۵۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و تا کنون از وجود ۳۶۰۳ نفر در کشور به دلیل ابتلا به این بیماری، محروم شده ایم و دیگر در بین ما نیستند
دکتر جهانپور گفت:خوشبختانه روند بهبود یافتگان سرعت بالایی گرفته و تا کنون ۲۲۰۱۱ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند.

به گفته وی ۴۰۵۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تا کنون ۱۸۹۷۹۰ آزمایش تشخیصی کووید۱۹ در کشور انجام شده است
همچنین  سخنگوی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی گفت: در شبانه روز گذشته تعداد مبتلایان به کرونا ویروس ۳۳ نفر افزایش یافت که ۱۴ نفر مربوط به بیماران بستری و ۱۹ نفر نیز مربوط به بیماران سرپایی است.
دکتر شکیبا علت افزایش آمار، انجام آزمایش تشخیصی از بیماران سرپایی علاوه بر بیماران بستری دانست که قبلا انجام‌ نمی گرفت.
وی اظهار داشت: با شناسایی ۳۳ بیمار جدید، تعداد مبتلایان به کرونا در استان کرمانشاه به ۳۱۴ نفر افزایش یافت که از این تعداد ۳۵ فوت شدند.
به گفته وی از ابتدای شیوع ویروس کرونا به استان تا امروز ۱۳۷۵ نفر بستری شدند که از این تعداد ۱۱۹۴ نفر ترخیص شده و ۱۴۶ نفر نیز هم اکنون در بیمارستان های استان بستری هستند.