عمومی | بنیاد ملی نخبگان

توسعه پایدار سبب ایجاد فرهنگ همسطح و به اندازه اقتصاد تاثیرگذار است

حمدالله اکوانی؛ رییس بنیاد نخبگان کهگیلویه‌وبویراحمد در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان با اشاره به لزوم فعالیت نخبگان در حوزه نیازهای موجود در فرهنگ، گفت: در توسعه پایدار، فرهنگ همسطح و به اندازه اقتصاد تاثیرگذار است .

وی افزود: در غالب موارد این نگاه وجود دارد که چالش‌ها و مشکلات فرهنگی تنها در کلانشهرها و مناطق مهاجرت‌پذیر به دلیل تجمیع و تضاد فرهنگ‌ها، وجود دارد؛ این در حالیست که مناطق بومی و حتی روستایی علی‌رغم همبستگی اجتماعی و سنتی بالا، با مسائل و چالش‌ های فرهنگی مهمی مانند طلاق و خودکشی مواجه هستند.

اکوانی ادامه داد: حضور متخصصان و سرآمدان استان و زمینه‌سازی برای تشکیل کارگروه‌‌های تخصصی در این حوزه، یکی از نیازهای اساسی استان کهگیلویه‌وبویراحمد است که بنیاد نخبگان استان در اواخر سال گذشته با همکاری دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان فعالیت‌هایی را در این زمینه آغاز کرده است .

رییس بنیاد نخبگان کهگیلویه‌وبویراحمد در ادامه با اشاره به لزوم افزایش امکانات در استان، تصریح کرد: در بخش زیرساخت‌های کمّی و عینی توسعه و حتی در حوزه‌هایی که مزیت‌های نسبی و ذاتی وجود دارد، افزایش امکانات در کهگیلویه‌وبویراحمد ضروی است تا نتایج مد نظر حاصل شود.

اکوانی یادآور شد: سند کارگروه تخصصی گیاهان‌دارویی استان توسط معاون علمی‌وفناوری رییس‌جمهور و همچنین استانداری کهگیلویه‌وبویراحمد به‌صورت مشترک تصویب و ابلاغ شده و در دست اجراست اما هنوز با اثرگذاری بالا در این حوزه فاصله دارد .